Buscar
Adaptación Semipresencial en Tiempos de Covid-19: Recursos TIC, Motivación y Percepción del Alumnado Universitario en la Clase de IFE.
(Octaedro, 2022-02)
El uso de las tecnologías de la información y la comunicación así como los recursos
digitales en línea han sido necesarios tanto en periodos de confinamiento como
en la vuelta a la presencialidad en el ámbito educativo ...
Plurilingual Education in the Valencian Community
(Edicions de la Universitat de Lleida, 2023)
In 2018, a new educational law known as Decree for Plurilingualism was passed.
One of the most immediate consequences was the introduction of the plurilingual
program known as PEPLI (Programa d’Educació Plurilingüe i ...
Multidimensional networks for functional diversity in higher education: the case of second language education
(Christine Savvidou, 2019)
This chapter provides a theoretical approach to the multidimensional
relationship of the student with functional diversity (Romañach and Lobato, 2005)
with his/her own educational and sociocultural context. Inclusion is ...
Exploring teachers' role and student's perceptions of learning in CLIL
(Dykinson, 2022)
The present study follows an action research approach. As proposed by
Richards and Rodgers (2008), action research is relevant for the present
study since we aim to explore how teachers’ role in CLIL lessons using
a ...
Comprensión lectora en una segunda lengua: De la teoría e investigación a la práctica docente
(Octaedro, 2019-05)
El objetivo de este capítulo es proponer una serie de recomendaciones que
deben guiar la compresión lectora en una segunda lengua en contextos
formales de instrucción. Estas sugerencias derivan tanto de aportaciones
teóricas ...
Sexismo lingüístico, el variacionismo para fomentar la igualdad de género
(Universitat Politècnica de València, 2021)
Neurobiology of Mindfulness for Clinical Practice
(Nova Science Publishers, 2020)
Master Degree students’ proposals ans opinions about innovation in the Secondary Education in Spain
(InScience Press, 2018)
This present paper describes the research carried out in the subje
ct of the
The
University Master's
Degree for Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching
at the University ...