Intervenció psicopedagògica per a la millora d’aspectes socioafectius i conductuals a l’aula
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/80807
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
Intervenció psicopedagògica per a la millora d’aspectes socioafectius i conductuals a l’aulaAutoría
Tutor/Supervisor
Moliner García, OdetTutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Universitat Jaume I. Departament d'EducacióFecha de publicación
2014Editor
Universitat Jaume IResumen
Actualment, cada vegada són més les persones amb diversitat funcional
escolaritzades en centres educatius ordinaris. Donar una resposta educativa adequada a
les característiques de cada alumne, és una tasca que ... [+]
Actualment, cada vegada són més les persones amb diversitat funcional
escolaritzades en centres educatius ordinaris. Donar una resposta educativa adequada a
les característiques de cada alumne, és una tasca que correspon als agents educatius del
centre. Aquesta, lluny de pretendre emmascarar la situació de l’alumne, ha de fer front a
la realitat i s’ha de vertebrar sobre mesures que milloren la seua presència, participació i
aprenentatge. A banda de les adaptacions d’accés o curriculars que pugue requerir
qualsevol alumne, també cal tindre presents altres mesures per tal que l’alumnat es
trobe inclòs dintre del sistema educatiu. Un dels aspectes que cal cuidar són les actituds
dels iguals i del propi professorat cap a la diversitat. En el següent treball es recull un
procés d’investigació-acció realitzat en una aula de 2n d’educació primària on es troba
escolaritzat un alumne amb diversitat funcional. El treball es fonamentat en dos àmbits.
Per una banda, s’ha indagat sobre l’àmbit socioafectiu, la qual cosa ha requerit
reflexionar envers les actituds submergides en les pràctiques docents utilitzades pel
tutor de l’aula, així com les actituds dels iguals. El segon aspecte que s’aborda en el
treball, està vinculat als problemes de regulació del comportament que presenta
l’alumne sobre el qual s’ha originat la intervenció. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball Final de Màster Universitari en Psicopedagogia. Codi: SAW020. Curs: 2013/2014
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/masterThesisDerechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones
El ítem tiene asociados los siguientes ficheros de licencia: