Intervenció psicopedagògica per a la millora d’aspectes socioafectius i conductuals a l’aula
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/80807
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadades
Títol
Intervenció psicopedagògica per a la millora d’aspectes socioafectius i conductuals a l’aulaAutoria
Tutor/Supervisor
Moliner García, OdetTutor/Supervisor; Universitat.Departament
Universitat Jaume I. Departament d'EducacióData de publicació
2014Editor
Universitat Jaume IResum
Actualment, cada vegada són més les persones amb diversitat funcional
escolaritzades en centres educatius ordinaris. Donar una resposta educativa adequada a
les característiques de cada alumne, és una tasca que ... [+]
Actualment, cada vegada són més les persones amb diversitat funcional
escolaritzades en centres educatius ordinaris. Donar una resposta educativa adequada a
les característiques de cada alumne, és una tasca que correspon als agents educatius del
centre. Aquesta, lluny de pretendre emmascarar la situació de l’alumne, ha de fer front a
la realitat i s’ha de vertebrar sobre mesures que milloren la seua presència, participació i
aprenentatge. A banda de les adaptacions d’accés o curriculars que pugue requerir
qualsevol alumne, també cal tindre presents altres mesures per tal que l’alumnat es
trobe inclòs dintre del sistema educatiu. Un dels aspectes que cal cuidar són les actituds
dels iguals i del propi professorat cap a la diversitat. En el següent treball es recull un
procés d’investigació-acció realitzat en una aula de 2n d’educació primària on es troba
escolaritzat un alumne amb diversitat funcional. El treball es fonamentat en dos àmbits.
Per una banda, s’ha indagat sobre l’àmbit socioafectiu, la qual cosa ha requerit
reflexionar envers les actituds submergides en les pràctiques docents utilitzades pel
tutor de l’aula, així com les actituds dels iguals. El segon aspecte que s’aborda en el
treball, està vinculat als problemes de regulació del comportament que presenta
l’alumne sobre el qual s’ha originat la intervenció. [-]
Paraules clau / Matèries
Descripció
Treball Final de Màster Universitari en Psicopedagogia. Codi: SAW020. Curs: 2013/2014
Tipus de document
info:eu-repo/semantics/masterThesisDrets d'accés
info:eu-repo/semantics/openAccess
Apareix a les col.leccions
Els següents fitxers sobre la llicència estan associats a aquest element: