Estudi de cas: trastorn de l'espectre autista N3: mètode adaptat per a ensenyar a llegir i a escriure
Visualitza/
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/80807
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMAquest recurs és restringit
Metadades
Títol
Estudi de cas: trastorn de l'espectre autista N3: mètode adaptat per a ensenyar a llegir i a escriureAutoria
Tutor/Supervisor
Barrios Roda, José Luis; Sales Miralles, Higini; Universitat Jaume I. Departament de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i MetodologiaData de publicació
2014-11-25Editor
Universitat Jaume IResum
El llenguatge és una eina important per a l’aprenentatge de determinats coneixements i
habilitats. Tot i això, ens podem trobar alumnes que no disposen de llenguatge oral,
aleshores, en aquestos casos, el llenguatge ... [+]
El llenguatge és una eina important per a l’aprenentatge de determinats coneixements i
habilitats. Tot i això, ens podem trobar alumnes que no disposen de llenguatge oral,
aleshores, en aquestos casos, el llenguatge escrit es pot convertir en una alternativa per a
substituir-lo. Per aquest motiu, és important conscienciar als docents que el mètode
d’ensenyament de la lectura no és igual per a tots els alumnes sinó que cal tenir en
compte les destreses personals i les dificultats que puguen tindre. La intervenció
plantejada en aquest treball es basa en l’adaptació del mètode de lectura i escriptura a
les necessitats i característiques d’un nen diagnosticat amb Trastorn Autista (DSM-V:
Trastorn de l’Espectre Autista N3), en la qual es treballa la lectura de forma global a
través de l’associació de paraules escrites amb la seua representació pictòrica.
L’objectiu principal d’aquest treball és ensenyar a llegir a nens que tenen dificultats
utilitzant el mètode alfabètic, al mateix temps que se’ls ofereixen diversos instruments
de comunicació i d’adquisició de la llengua oral i conseqüentment, un mitjà per a
l’aprenentatge. Els resultats han sigut molt satisfactoris, mostrant una bona evolució de
l’aprenentatge del nen. El qual ha sigut possible gràcies a l’adaptació del mètode per a
aprofitar els punts forts del xiquet, en aquest cas, la seua gran capacitat de memòria
visual i associativa. [-]
Paraules clau / Matèries
Descripció
Treball final de Màster Universitari en Psicopedagogia. Codi: SAW020. Curs acadèmic 2013-2014
Tipus de document
info:eu-repo/semantics/masterThesisDrets d'accés
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess