Mostrar el registro sencillo del ítem
El joc com a recurs didàctic per aprendre a derivar
dc.contributor | Beltrán Felip, Antonio | |
dc.contributor | Universitat Jaume I. Departament de Matemàtiques | |
dc.contributor.author | Sales Amer, Alejandro | |
dc.date.accessioned | 2014-11-27T09:15:21Z | |
dc.date.available | 2014-11-27T09:15:21Z | |
dc.date.issued | 2014-03-17 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/109743 | |
dc.description | Treball final del Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi: SAP509. Curs acadèmic 2013-2014 | ca_CA |
dc.description.abstract | “El joc i la bellesa es troben en l’origen d’una gran part de la matemàtica. Si els matemàtics de tots els temps s’ho han passat tant bé jugant i han gaudit tant contemplant el seu joc i la seua ciència, per què no tractar d’aprendre les matemàtiques a través del joc i la bellesa?”[3]. Tradicionalment el joc en l’educació s’ha utilitzat sempre amb una visió d’activitat de temps lliure i sense objectius curriculars, per contra, cada dia més estudis demostren que pot ser una ferramenta molt útil en aquest camp, ja que aporta elements que ajuden a la motivació de l’estudiant i, per tant, a una millora en l’adquisició de conceptes per part de l’alumnat. En el present treball es mostren els resultats obtinguts en el desenvolupament de la unitat didàctica de les derivades en el curs de primer de batxillerat en la branca de les ciències socials. Aquesta unitat es desenvolupa en el període de pràctiques a l’ institut Alfons XII de Vall d’Alba. Durant aquestes pràctiques es detecta la falta de motivació i interès de l’alumnat en front a l’assignatura de matemàtiques, un problema comú en el sistema educatiu actual, que requereix d’un canvi per a millorar aspectes com aquest, a més d’altres com la distància amb l’actual societat, degut a les innovacions introduïdes per la revolució tecnològica. Com a proposta de millora en l’aplicació d’aquest tema es presenta el material didàctic “Trivial derivades”, un joc matemàtic amb l’objectiu del reforç dels conceptes desenvolupats durant la unitat per a aconseguir una millora en la part de motivació de l’alumnat. Aquest joc conté una sèrie de preguntes relacionades amb els exercicis realitzats a classe que permetrà a l’alumne repassar tots els continguts de cara a l’examen dins d’un ambient diferent a la classe magistral, amb interacció entre els companys, autonomia en la presa de decisions, i avaluació de l’aprenentatge en un entorn sense pressió. | ca_CA |
dc.format.extent | 61 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights.uri | http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/ | * |
dc.subject | Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | ca_CA |
dc.subject | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | ca_CA |
dc.subject | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching | ca_CA |
dc.title | El joc com a recurs didàctic per aprendre a derivar | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | ca_CA |
dc.educationLevel | Estudios de Postgrado | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess | ca_CA |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
TFM: Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [1230]
SAP118, SAP119, SAP128, SAP129, SAP138, SAP139, SAP218, SAP219, SAP228,SAP229, SAP238, SAP239, SAP319, SAP419, SAP429, SAP509, SAP909, SAP709, SAP809