Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributorMonferrer Pons, Joan Llorenç
dc.contributor.authorMerino Benavent, Rafael
dc.contributor.otherUniversitat Jaume I. Departament de Química Física i Analítica
dc.date.accessioned2014-11-18T12:56:41Z
dc.date.available2014-11-18T12:56:41Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/108499
dc.descriptionTreball Final de Master en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi: SAP119.Curs: 2013/2014ca_CA
dc.description.abstractLa detecció d'un baix ràtio de deures completats per part dels alumnes del curs anomenat PDC1 (Programa de Diversificació Curricular) de l'IES Ramon Cid de Benicarló ha motivat un projecte d'investigació acció per a millorar el comportament dels aprenents en aquest aspecte. La investigació en aquest camp ha assenyalat molts beneficis directes i indirectes derivats de l'autoregulació en l'estudi i de la constància en el treball a casa. Cal afegir a aquests beneficis documentats el fet que, dins dels criteris d'avaluació establerts des del centre IES Ramon Cid per al grup PDC1, el treball a casa té un pes de 3 punts en la nota final (sobre 10). Així, s'han identificat els factors que es creu que més influeixen en els alumnes a l'hora de prendre la decisió de fer (o no) els deures i s'ha generat un pla d'acció per a influir en alguns d'aquests factors. El pla d'acció inclou canvis metodològics en els deures assignats, canvis en el comportament del professor front als deures realitzats i una tècnica que tracta d'involucrar als pares dels alumnes en la supervisió del treball realitzat pels seus fills. Els canvis metodològics inclouen tant l'ús de Tecnologies de la Informació i la Comunicació en els deures o l'aplicació de Tècniques d'Aprenentatge Col·∙laboratiu. El pla d'acció s'ha realitzat durant el període de pràctiques que inclou el Màster de Professor d'Educació Secundària de la UJI i s'ha centrat en l'assignatura Àmbit Científic, en particular en les hores dedicades a les matemàtiques. S'han aconseguit grans resultats en l'assignatura objecte del pla d'acció. Es partia d'un 59% de deures realitzats i s'ha aconseguit augmentar aquesta mitjana fins a un 78% en tan sols un cicle d'investigació acció. En un projecte més llarg i ambiciós podrien incloure's objectius relacionats amb el rendiment acadèmic i no merament en la presentació de les assignacions de deures en el temps acordat, però tan sols disposàvem de 4 setmanes i no es pot estudiar l'evolució del rendiment acadèmic dels alumnes en un espai de temps tan escàs. La investigació acció es presenta com una ferramenta útil per a aprofitar la investigació sociològica, pedagògica i psicològica en casos reals i convertir la docència en quelcom dinàmic que s'adapte a l'alumnat en tot moment.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume Ica_CA
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 Spain*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.subjectMàster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomesca_CA
dc.subjectMáster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomasca_CA
dc.subjectMaster's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teachingca_CA
dc.subjectEstudioca_CA
dc.subjectDeberes escolaresca_CA
dc.subjectAprendizajeca_CA
dc.subject.otherDeures escolarsca_CA
dc.subject.otherEstudi, Tècniques d'ca_CA
dc.subject.otherAprenentatge actiuca_CA
dc.titleProjecte de millora educativa : aplicació de la investigació acció per a incrementar la quantitat de deures completatsca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisca_CA
dc.educationLevelEstudios de Postgradoca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 Spain
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como: Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 Spain