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dc.contributorMartín Núñez, Marta
dc.contributorUniversitat Jaume I. Departament de Ciències de la Comunicació
dc.contributor.authorBaselga Masià, Javier
dc.date.accessioned2014-09-24T09:11:54Z
dc.date.available2014-09-24T09:11:54Z
dc.date.issued2014-06-04
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/103494
dc.descriptionTreball Final de Grau en Comunicació Audiovisual. Codi: CA0932. Curs 2013-2014ca_CA
dc.description.abstractThe technological evolution in video games of the last years has brought about an evolution in narrative and storytelling too. This paper analyzes the cultural elements that allow gamers’ immersion in game’s fictions. In order to carry out the reaserch we will analyse Beyond two souls (Quanticdreams, 2013), using a methodology focused on the deconstruction of the game’s plot and the study of the opening cut-scene, the player’s first contact with the fiction of the game. The results and conclusion show that the use of cultural elements helps the immersion in the game. We also see a trend in videogame storytelling that seems to approach the puzzle films’ narrative structures.ca_CA
dc.description.abstractJunto a la evolución tecnológica de los videojuegos en los últimos años, la narrativa ha evolucionado también. Este trabajo analiza los elementos culturales que facilitan la inmersión del usuario en la ficción del juego. Para ello se construye una metodología centrada en la desestructuración del relato y el estudio de la primera cinemática como primer contacto del jugador con la historia del juego. A través del análisis de Beyond two souls (Quanticdreams, 2013), se concluye que sí se hace uso de elementos culturales para ayudar a la inmersión en la ficción. También observamos una tendencia en el sector a acercase a las estructuras narrativas de los puzzle films.ca_CA
dc.format.extent63 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isospaca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume Ica_CA
dc.rightsAttribution-ShareAlike 4.0 Spain*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/*
dc.subjectGrau en Comunicació Audiovisualca_CA
dc.subjectGrado en Comunicación Audiovisualca_CA
dc.subjectBachelor's Degree in Audiovisual Communicationca_CA
dc.subjectvideogamesca_CA
dc.subjectvideojuegosca_CA
dc.subjectcut-sceneca_CA
dc.subjectcinemáticaca_CA
dc.subjectculturaca_CA
dc.subjectcultureca_CA
dc.subjectimmersionca_CA
dc.subjectinmersiónca_CA
dc.subjectpuzzle filmsca_CA
dc.titleLa cinemática introductoria como elemento de identificación e inmersión en el videojuegoca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisca_CA
dc.educationLevelEstudios de Gradoca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA


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