Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributorUniversitat Jaume I. Escola de Doctorat
dc.contributor.authorOrtells Roca, Miquel
dc.date.accessioned2021-09-21T09:45:29Z
dc.date.accessioned2024-07-08T12:05:32Z
dc.date.available2021-09-21T09:45:29Z
dc.date.available2024-07-08T12:05:32Z
dc.date.issued2021-07-26
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10803/672436
dc.description.abstractCom educador em pregunto pel fi últim de l’educació. L’intueixo proper a la qüestió sobre «el sentit de la vida». Les respostes omplin quilomètrics prestatges de la biblioteca humana. «Viure harmònicament amb ‘la naturalesa humana’» és una resposta acceptable. Mes, com educar per a aconseguir tal cosa? Juan (89 anys) afirma que, de la seua vida, no canviaria ni un minut! Considera la seua una «vida bona». Com educador vull saber: «Què i com aprengué per a assolir aqueix talent (l’art de viure)? Quin bagatge educatiu l’equipà per al viatge vital?». La tesi descriu el procés recorregut per aconseguir les respostes: centro el problema d’investigació, aclareixo conceptes bàsics, contextualitzo històricament, i li demano que em conte la vida. El nucli metodològic biogràfic-narratiu s’enriqueix amb aportacions de diverses Ciències Socials. Explicito la difracció epistèmica fruit de la història personal de l’investigador. Finalment, analitzo hermenèuticament la narració reflexionant conclusions sobre qüestions humanes i socials relacionades amb l'educació.
dc.description.abstractAs an educator, I wonder about the ultimate goal of education. I feel it close to the question of «the meaning of life». The answers fill miles of shelves in the human library. «Living in harmony with 'human nature'» is an acceptable answer. But, how to educate to achieve such a thing? Juan (89 years old) states that, in his life, he would not change a single minute! It has been a «good life». Then, I want to know: «What and how did he learn to achieve this talent (the art of living)? What educational background does he have for life?» The dissertation describes the process involved in obtaining the answers: I focus on the research problem, clarify basic concepts, contextualize historically, and ask him to tell me his life. The biographical-narrative methodological core is enriched with contributions from several Social Sciences. I also explain the epistemic diffraction resulting from the personal history of the researcher. Finally, I hermeneutically analyze the narrative by reflecting on conclusions about human and social issues related to education.
dc.format.extent577 p.
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocat
dc.publisherUniversitat Jaume I
dc.sourceTDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subjectBiografia
dc.subjectFelicitat
dc.subjectTeoria de l'Educació
dc.subjectInvestigació biogràfica-narrativa
dc.subjectEducació en el Franquisme
dc.subject.otherEducació
dc.titleAprendre el talent per a una "Vida Bona". Una biografia educativa contada indisciplinarment
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.6035/14113.2021.150666
dc.subject.udc37
dc.contributor.directorTraver Martí, Joan A.
dc.rights.licenseL'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.rights.accessLevelinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.embargo.termscap
dc.description.degreePrograma de Doctorat en Educació


Ficheros en el ítem

FicherosTamañoFormatoVer

No hay ficheros asociados a este ítem.

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem