Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributorUniversitat Jaume I. Escola de Doctorat
dc.contributor.authorPuig Poch, Mireia
dc.date.accessioned2021-02-10T09:28:52Z
dc.date.accessioned2024-07-15T12:18:12Z
dc.date.available2021-02-10T09:28:52Z
dc.date.available2024-07-15T12:18:12Z
dc.date.issued2021-01-20
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10803/670749
dc.description.abstractInvestigació al voltant de la fase inicial del projecte de disseny per definir reptes que desemboquin en projectes basats en les activitats de les persones, així com en les seves necessitats, problemàtiques i desitjos. Es considera important començar la fase de recerca del projecte de disseny a partir de l’observació amb un enfocament etnogràfic i ergonòmic. Prenen importància termes com l’experiència d’usuari i la usabilitat. Es proposa una estructura metodològica per la fase de recerca del projecte de disseny basada en el sistema persona/màquina de l’ergonomia per la seva visió holística i sistèmica de la realitat. Es recullen les eines del disseny afins al Design Thinking perquè aportin la seva visió creativa, centrada en la persona, col·laborativa, visual i enfocada a l’acció. S’aplica la metodologia com a cas pràctic dins una aula de projectes per testar-ne la viabilitat i l’experiència d’usuari resultant.
dc.description.abstractA doctoral thesis about the initial design project phase in order to define challenges that are to become projects based on people’s activities, and which deal with their requirements, problems and desires. Starting the project design phase from observation with an ethnographic and ergonomic approach is believed important where terms like user experience and usability are relevant. A methodological structure to the initial research of the design project based on the person/machine ergonomics system is proposed for its holistic and systemic vision of reality. Similar design tools to Design Thinking are collected so they provide the methodology being developed with its creative, person-centred, collaborative, visual and action-based vision. The resulting methodology is applied as a practical teaching case in the projects classroom to test its feasibility and to assess the resulting user experience.
dc.format.extent378 p.
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocat
dc.publisherUniversitat Jaume I
dc.sourceTDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subjectMetodologia d'anàlisi
dc.subjectErgonomia prospectiva
dc.subjectExperiència d'usuari
dc.subjectDisseny de producte
dc.subjectRecerca en disseny
dc.subject.otherArts, Humanitats i Llengües
dc.titleMetodologia de recerca per a la definició del repte de disseny i les seves premisses basada en l’anàlisi ergonòmica i les eines del disseny
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.6035/14107.2021.762992
dc.subject.udc74
dc.contributor.directorGalán Serrano, Julia
dc.contributor.directorFelip Miralles, Francisco
dc.rights.licenseL'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.rights.accessLevelinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.embargo.termscap
dc.description.degreePrograma de Doctorat en Tecnologies Industrials i Materials


Ficheros en el ítem

FicherosTamañoFormatoVer

No hay ficheros asociados a este ítem.

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem