Show simple item record

dc.contributor.authorPorta, Amparo
dc.date.accessioned2014-04-24T10:08:30Z
dc.date.available2014-04-24T10:08:30Z
dc.date.issued2001
dc.identifier.issn1135-6308
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/90831
dc.description.abstractThe brief story of music education demands a balance and adjustment that situates its position in the curriculum from the social function in education. The general area of knowledge seen from the latest integrating currents and the study of socially complex situations in which this article is placed shows a social and school sound map whose inventory, distribution and use of musical protagonists and sounds unveils a series of gaps and dysfunction. The most important part appears on imposing both maps. The maximum difficulty resides in establishing terms of comparison that justify that the small school institution has to give account to the larger school, its reference that proportions first existence and later sense. Music is today an object of consumption persuasion and manipulation and a small object of knowledge that requires the implication of all the educational and school agents.ca_CA
dc.description.abstractLa breve historia de la educación musical demanda un balance y ajuste que sitúe su posición en el currículo desde la función social de la educación. El campo general del saber, visto desde las últimas corrientes integradoras, y el estudio de situaciones sociales complejas en el que se sitúa el artículo, muestra un mapa sonoro social y escolar cuyo inventario, distribución y uso de los agentes musicales y sonoros desenmascara una serie carencias y disfunciones. Pero lo más importante aparece al superponer ambos mapas, la máxima dificultad reside en establecer términos de comparación que justifiquen que, el pequeño, la institución escolar, tiene que rendir cuentas al grande, su referente, que le proporciona primero existencia y después sentido. La música es hoy un gran objeto de consumo, persuasión y manipulación, y un pequeño objeto de conocimiento que requiere de la implicación de todos los agentes educativos escolares.ca_CA
dc.format.extent5 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isospaca_CA
dc.publisherEditorial Graóca_CA
dc.relation.isPartOfEufonía: Didáctica de la música, 23, p. 83-92ca_CA
dc.rights.urihttp://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/*
dc.subjectmúsicaca_CA
dc.subjectculturaca_CA
dc.subjecteducación musicalca_CA
dc.subjecteducaciónca_CA
dc.subjectcurrículumca_CA
dc.subjectescuelaca_CA
dc.subjectLOGSEca_CA
dc.subjectEspañaca_CA
dc.subjectmusicca_CA
dc.subjectcultureca_CA
dc.subjectmusical educationca_CA
dc.subjecteducationca_CA
dc.subjectschoolca_CA
dc.subjectSpainca_CA
dc.titleLa educación musical y los agentes de la culturaca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA
dc.relation.publisherVersionhttp://eufonia.grao.com/revistes/eufonia/023-en-torno-a-la-voz-humana/la-educacion-musical-y-los-agentes-de-la-culturaca_CA


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record