La correcció de l'escrit i el procés de construcció textual: una proposta per a l'avaluació de l'expressió escrita
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/9
comunitat-uji-handle2:10234/8016
comunitat-uji-handle3:10234/8623
comunitat-uji-handle4:
INVESTIGACIONMetadatos
Título
La correcció de l'escrit i el procés de construcció textual: una proposta per a l'avaluació de l'expressió escritaAutoría
Fecha de publicación
2009Editor
GraóISSN
2014-4636Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/articleVersión de la editorial
http://articles.grao.com/revistes/articles/047-avaluacioVersión
info:eu-repo/semantics/publishedVersionPalabras clave / Materias
Resumen
This article is based on a dynamic conception of the process of writing, in
which teachers’ action takes on its full meaning when it is fully integrated in
the process of composition undertaken by students. It is ... [+]
This article is based on a dynamic conception of the process of writing, in
which teachers’ action takes on its full meaning when it is fully integrated in
the process of composition undertaken by students. It is well known that a key
part of writing strategies is acquired through links to specific text genres, and
therefore learning to write means learning to produce the genres or kinds of
text seen as essential for each stage and educational level. From a methodological
point of view, the correction proposal presented also recognises the importance
of learners’ reflections on their texts, requires them to develop a
self-critical attitude to enable each student to detect the problems found in
the process of textualisation, and promotes dialogue between students and
teachers during the process of textual construction. The collaboration we present
is based on the experience carried out over recent years with secondary,
sixth-form and first-year university students and adults. [-]
L'article parteix d'una concepció dinàmica del procés d'escriptura, en què l'actuació
de l'ensenyant pren tot el sentit quan s'integra plenament en el procés
de redacció que duen a terme els estudiants. És ben sabut ... [+]
L'article parteix d'una concepció dinàmica del procés d'escriptura, en què l'actuació
de l'ensenyant pren tot el sentit quan s'integra plenament en el procés
de redacció que duen a terme els estudiants. És ben sabut que una part important
de les estratègies d'escriptura s'adquireixen vinculades a gèneres textuals
concrets i que, per tant, aprendre a escriure significa aprendre a produir els gèneres
o els tipus de textos que es consideren essencials per a cada etapa i per a
cada nivell educatiu. Des del punt de vista metodològic, la proposta de correcció
que es presenta assumeix, a més, la importància de la reflexió dels
aprenents sobre els seus textos, exigeix el desenvolupament d'una actitud autocrítica
que ha de permetre a cada estudiant detectar els problemes que es
troba en el procés de textualització i propicia el diàleg entre els estudiants i el
professorat durant el procés de construcció textual. La col·laboració que presentem
es basa en l'experiència duta a terme durant els darrers anys amb
alumnat d'ESO, però també amb estudiants de batxillerat, dels primers cursos
d'universitat i amb persones adultes. [-]
Publicado en
Articles de Didàctica de la Llengua i de la Literatura, 47, p. 51-72Derechos de acceso
Aparece en las colecciones
- FIL_Articles [323]