ListarUJI: Investigación por tema "business"
Mostrando ítems 1-8 de 8
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AAA: Aulas de aprendizaje activo
CIDUI - Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (2021)Para promover el aprendizaje de los alumnos, algunas universidades están creando espacios de aprendizaje activo que reemplazan a las aulas tradicionales de clase magistral. En la Universitat Jaume I de Castelló se han ... -
Changing the economic paradigm: Towards a sustainable business model
International Information and Engineering Technology Association (2020-08)The Earth is currently facing an era of environmental crisis and climate change. This requires a prompt and effective response in order to at least mitigate or alleviate the negative consequences associated with the ... -
Implementing de U.N. Guiding Principles on business and human rights
Schulthess (2017)Les Principes directeurs des Nations unies relatifs aux entreprises et aux droits de l’homme ont reçu beaucoup d’attention dans les milieux académique et politique. Le débat est particulièrement marqué par les acteurs de ... -
Introducción a la gestión de sistemas de información en las empresas
Publicacions de la Universitat Jaume I (2021) -
Introducing Business Presentations to Non-Native Speakers of English: Communication Strategies and Intercultural Awareness
Università degli Studi di Verona (2019)In international business environments, the ability to communicate effectively is essential. Good communication skills help professionals to clinch deals, to sell more products and to enhance the economic stability of a ... -
Un modelo estratégico para fomentar las relaciones entre la universidad y la empresa
Fundación de Estudios Sociológicos (FUNDES) (2009-04)In this article we present three strategic applications implemented at Universitat Jaume I whose common goal is to improve and strengthen relationships between universities and industry. -
Motivación de compra: un estudio comparativo entre el pequeño comercio y los grandes centros comerciales
Universitat Jaume I (2016-09-20)El objetivo general de esta investigación se centra en el análisis de la motivación de compra del consumidor a través de la utilización de la variable moderadora tipo de centro o establecimiento en el que se realizaron las ... -
Top Management Support in the Implementation of Industry 4.0 and Business Digitization: The Case of Companies in the Main European Stock Indices
IEEE (2021-10-19)Top management support is one of the key aspects in the implementation of Industry 4.0 and business digitization, whereas communication is essential to aligning and driving an organization in this task. However, to date, ...