Browsing EMP_Articles by Author "8c588d84-c270-4647-844f-3790f1947c5a"
Now showing items 1-20 of 35
-
A configurational approach to innovation performance: The role of creativity
del Corte Lora, Víctor; Martínez-Fernández, M. Teresa; Vallet-Bellmunt, Teresa; Roig-Tierno, Norat ScienceDirect (2023)In this study, we analyze new ways of conceptualizing improvements in firms’ innovation by implementing the “right-factors configuration,” illustrated through an analog of a recipe and its ingredients. Specifically, we ... -
AAA: Aulas de aprendizaje activo
Vallet-Bellmunt, Teresa; Marqués-Andrés, Mercedes; Martínez-Fernández, M. Teresa; Zubiria-Ferriols, Edurne; del Corte Lora, Víctor; Bel-Oms, Inmaculada; Vallet-Bellmunt, Ilu CIDUI - Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (2021)Para promover el aprendizaje de los alumnos, algunas universidades están creando espacios de aprendizaje activo que reemplazan a las aulas tradicionales de clase magistral. En la Universitat Jaume I de Castelló se han ... -
Análisis de contenido de las publicaciones españolas sobre las relaciones verticales entre empresas
Martínez-Fernández, M. Teresa; Vallet-Bellmunt, Teresa; Barreda Tarrazona, Raquel Universidad de Vigo (2010)In recent years researchers have shown a growing interest in vertical interorganisational relations, above all in the Supply Chain. The absence of previous reviews of the literature on this topic, which would allow us ... -
Análisis de contenido de las publicaciones sobre clusters y distritos industriales en las revistas españolas de economía
Vallet-Bellmunt, Teresa; Martínez-Fernández, M. Teresa; Capó Vicedo, Josep; Expósito-Langa, Manuel Elsevier (2011-05)In recent decades, regional production patterns are the subject of scientific debate by researchers. However, there is a lack of previous literature review work. This gap advises us to perform a content analysis, choosing ... -
Análisis de las publicaciones sobre distritos industriales y clusters en las revistas españolas de geografía
Capó Vicedo, Josep; Martínez-Fernández, M. Teresa; Vallet-Bellmunt, Teresa Universidades Públicas de Andalucia (2010)En las últimas décadas los distritos industriales y los clusters han sido objeto de estudio por parte de los investigadores a nivel mundial. Esta importancia creciente y la escasez de trabajos previos de revisión ... -
Análisis temático de la investigación en comportamiento del consumidor: 1968-2000
Berenguer Contrí, Gloria; Vallet-Bellmunt, Teresa; Gómez Borja, Miguel Ángel Ministerio de Sanidad. Agencia Nacional de Consumo (2002)El trabajo presentado permite ofrecer una panorámica de los temas que han despertado interés en el estudio del comportamiento del consumidor durante los últimos treinta años. -
Aprendizaje cooperativo, aprendizaje percibido y rendimiento académico en la enseñanza del marketing
Vallet-Bellmunt, Teresa; Rivera Torres, Pilar; Vallet-Bellmunt, Ilu UNED (2017)Spanish universities are incorporating cooperative learning into the capabilities to be achieved by their students. It therefore becomes necessary to take a detailed look at what is meant by cooperative learning, as well ... -
Assortment as a clustering variable: an application to the distribution of ceramics and construction materials in Spain
Mollá Descals, Alejandro; Ruiz Molina, María Eugenia; Vallet-Bellmunt, Teresa Escuela Superior de Gestión Comercial y Márketing (2010)Classifying is essential for understanding the situation of the commercial distribution and analyzing its evolution. In the present paper we study the distribution of ceramics and building materials in Spain and we propose ... -
Auge y declive del Marketing Mix
Vallet-Bellmunt, Teresa; Frasquet Deltoro, Marta Escuela Superior de Gestión Comercial y Marketing (2005)El objetivo que persigue este trabajo es meramente descriptivo, intentando poner sobre la mesa un concepto clásico de la Ciencia del Marketing: el Marketing-Mix. Así, en un primer apartado se lleva a cabo una revisión ... -
Be creative but not so much. Decreasing benefits of creativity in clustered firms
del Corte Lora, Víctor; Vallet-Bellmunt, Teresa; Molina-Morales, F. Xavier Taylor & Francis (2015)Several previous studies have investigated creativity as an enhancer of innovation, their results showing that there is a positive relationship between the organizational creative climate and innovation. However, no research ... -
Diseño, validación y análisis factorial exploratorio y confirmatorio de la escala de actitud Cohesiona para la evaluación de la eficacia de los talleres de habilidades cooperativas
Moliner Miravet, Lidón; Aguirre Garcia-Carpintero, Arecia; Doménech, Ana; Vallet-Bellmunt, Teresa; Vallet-Bellmunt, Ilu; Alegre Ansuátegui, Francisco José Universidad Austral de Chile. Facultad de Filosofía y Humanidades (2017)This article describes the stages followed to design, validate and run an exploratory and confirmatory factorial analysis of the COHESIONA scale which aims at assessing the impact of the cooperative abilities workshops. ... -
La distribución de cerámica y materiales de construcción en España
Mollá Descals, Alejandro; Berenguer Contrí, Gloria; Gil Saura, Irene; Ruiz Molina, María Eugenia; Vallet-Bellmunt, Teresa Ministerio de Economía y Competitividad (2007)La caracterización de las empresas de un sector es esencial para com- prender la situación de la distribución comercial y analizar su evolución. En el presente trabajo abordamos el estudio de los distribuidores de ... -
Do we have to choose between economic or environmentalperformance? The case of the ceramic industry cluster
Vallet-Bellmunt, Teresa; del Corte Lora, Víctor; Martínez-Fernández, M. Teresa Wiley (2024-06-13)A growing number of academic studies are focusing on firms' sustainability orientation, organizational resilience, and social capital. A key challenge facing companies today is how to maintain or improve economic performance ... -
Eficiencia del plan de marketing como técnica de aprendizaje cooperativo
Vallet-Bellmunt, Teresa; Rivera Torres, Pilar; Vallet-Bellmunt, Ilu; Vallet-Bellmunt, Toni Elsevier (2016)Es innegable la importancia que el trabajo en equipo tiene como capacidad transversal en los nuevos planes de estudio universitarios. Por ello, es importante conocer qué es el aprendizaje cooperativo y su eficiencia sobre ... -
El surtido como variable de clasificación: una aplicación a la distribución de cerámica y materiales de construcción en España
Mollá Descals, Alejandro; Ruiz Molina, María Eugenia; Vallet-Bellmunt, Teresa Escuela Superior de Gestión Comercial y Márketing (2010-05)Classifying is essential for understanding the situation of the commercial distribution and analyzing its evolution. In the present paper we study the distribution of ceramics and building materials in Spain and we propose ... -
Un estudio comparativo de los instrumentos de medición de la calidad de los servicios públicos
Bigné Alcañiz, J. Enrique; Moliner, Miguel Angel; Vallet-Bellmunt, Teresa; Sánchez-García, Javier Escuela Superior de Gestión Comercial y Marketing (1997)En este trabajo se hace un repaso conceptual a la discusión existente en torno a los instrumentos de medición de la calidad de un servicio, prestando especial atención a la medición de la calidad de los servicios públicos. ... -
Un estudio comparativo entre dos herramientas de respuesta de audiencia en las aulas universitarias
Vallet-Bellmunt, Ilu; Vallet-Bellmunt, Teresa; Zubiria-Ferriols, Edurne; Martínez-Fernández, M. Teresa; BO, Inmaculada Fundación Universitaria CEIPA (2019)El objetivo de este texto es investigar la influencia del uso de herramientas tecnológicas en las aulas universitarias. En concreto, analizamos y evaluamos la aplicación de dos herramientas de respuesta de audiencia libres ... -
How network position interacts with the relation between creativity and innovation in clustered firms
del Corte Lora, Víctor; Vallet-Bellmunt, Teresa; Molina-Morales, F. Xavier Taylor & Francis (2017)Several previous studies have investigated different ways to stimulate creativity, since it enhances innovation. However, although creativity can be considered the main input of innovation, it is not enough ... -
La influencia de la percepción del entorno sobre los estilos de planificación y la amplitud del plan de marketing. Una aplicación a la distribución minorista de no alimentación
Vallet-Bellmunt, Teresa; Mollá Descals, Alejandro Escuela Superior de Gestión Comercial y Marketing (2002)The aim of this paper is to determine the influence of retailer environment perception on corporate planning styles and the extent of the retailer marketing plan. First, we carry out a theoretical review of the three ... -
Integration: Attitudes, patterns and practices
Vallet-Bellmunt, Teresa; Rivera Torres, Pilar Emerald (2013-04)Purpose: This work has two main objectives: 1) to obtain a set of scales for measuring the patterns, attitudes and practices of integration that can be extrapolated to different scopes (both internal and external) and ...