Listar Departament: Administració d'Empreses i Màrqueting por título
-
Una propuesta de aprendizaje cooperativo basada en el uso de Padlet
Centro de Estudios Financieros (2022-05)Uno de los problemas más comúnmente destacados de la educación actual es la pasividad y falta de motivación de muchos de los estudiantes (hombres y mujeres) en el aula. En este trabajo apostamos por el aprendizaje cooperativo ... -
Una propuesta didáctica para la creación de microempresas. La Escuela para Emprender
Universitat Rovira i Virgili (2020)La importancia de las microempresas para el éxito económico y social de cualquier comunidad es innegable a tenor de los datos ofrecidos por distintos observatorios económicos, como el Global Entrepreneurship Monitor. ... -
Propuesta metodológica para la gestión de la sostenibilidad empresarial mediante el Balance Scorecard
Palgrave Macmillan (2011-07)Organisations are becoming increasingly aware of the need to include the concepts of economic, social and environmental sustainability within their different management models. To help them achieve this, they have a number ... -
Propuesta y validación de escalas para la integración externa con proveedores y clientes : una aplicación en la industria textil valenciana
Universidad Politécnia de Madrid (2011)La integración externa refleja el grado en que las actividades logísticas de una empresa están interrelacionadas con las de sus proveedores y clientes dentro de la cadena de suministro. Sin embargo, se observa que no existe ... -
Psychological Empowerment: Antecedents from Goal Orientation and Consequences in Public Sector Employees
SAGE Publications (2018)Recent research has encouraged the study of psychological empowerment in public organizations owing to its benefits for optimum service delivery and performance improvement in the public context. This study analyzes how ... -
Quality in Tourism Literature: A Bibliometric Review
MDPI (2019)The literature about quality has experienced an important expansion in the tourism sector in the last decade. This is a result of the importance of quality issues when attempting to maintain and expand sustainable business ... -
¿Qué visión tienen de su entorno los minoristas españoles?
Mercasa (2001)En este estudio se realiza una investigación conjunta de los distintos elementos del entorno minorista, desde la perspectiva de los minoristas y aplicado al subsector minorista de no alimentación. -
Ranking-based MCDM models in financial management applications: analysis and emerging challenges
Springer (2020)Over the last decades, the academic and professional communities have paid much attention toward the use of multi-criteria decision-making methods in a range of business and financial problems due to the variety and ... -
Reflexión teórica sobre los factores determinantes de la actitud ante el anuncio y sus consecuencias en las personas mayores
Universidad Central de Venezuela. Facultad de Humanidades y Educación, Instituto de Investigaciones de la Comunicación (2011)El aumento de la longevidad está provocando un notable cambio social y económico en los llamados paises desarrollados. A partir de esa situación, se va conformando progresivamente un grupo social con una serie de ... -
La relación entre la capacidad de absorción del conocimiento externo y la estrategia empresarial: un análisis exploratorio
Academia Europea de Economía y Dirección de Empresa (2011)En este trabajo se plantea que la capacidad de absorción de la empresa variará según sea la estrategia adoptada por esta. Para ello, partiendo de que la capacidad de absorción se desarrolla a través de la habilidad para ... -
Relationship quality in business to business: a cross-cultural perspective from universities
Emerald (2013)Purpose – The objective of this study is to analyse relationship quality in a business-to-business context. Given that the relationship between market orientation and customer-perceived service quality is well known in the ... -
Reporting Sustainable Development Goal 12 in the Spanish food retail industry. An analysis based on Global Reporting Initiative performance indicators
Wiley (2023)Companies play a significant role in addressing the challenges of the SustainableDevelopment Goals (SDGs), and sustainability reporting is a strategic tool for decisionmaking and impact disclosure. This study assesses food ... -
Research trends in retailing: a comparative approach Spain-Europe-USA
Emerald (2002)This paper describes the evolution of research in retailing comparing three different geographic regions: Spain, Europe and the United States. Working on the basis of a bibliographic review of the academic research ... -
Residents´ behaviour as a function of cognitive appraisals and affective responses toward a petrochemical industrial complex
Elsevier (2016-01)Environmental degradation due to polluting industrial complexes constitutes a relevant issue for local community. Most studies focus on the negative externalities, in terms of pollution, of these industrial complexes, ... -
Resiliencia organizativa: la fuerza de la compasión y el altruismo
Centro de Estudios Financieros (2022)Recientemente se ha expuesto la necesidad de un cambio de paradigma en las ciencias organizacionales que incluye un cambio de egocentrismo a la interconexión. Este nuevo paradigma de gestión emergente y con carácter ... -
Resource complementarities in R&D network for innovation performance: evidence from the agricultural sector in Brazil and Spain
International Food and Agribusiness Management Association (IFAMA ) (2019-03)This article deals with interorganizational networks for the development of technologies and innovation, the sharing of resources to generate competitive advantages, and the complementarity of resources within the context ... -
Restricciones en la financiación de la innovación. El caso de la Comunidad Valenciana
Elsevier (2011-05)La financiación se considera una premisa crítica para los proyectos de innovación de las empresas. Éstos, se caracterizan por tener un alto grado de incertidumbre, complejidad y especificidad. En consecuencia, las empresas ... -
El resultado internacional de las nuevas empresas. Una visión relacional asociada a la orientación al mercado de la red.
Universidad del País Vasco UPV/EHU (2016)This paper delves into the study of the factors that influence the international competitive position of international new ventures, and consequently, their international performance. By combining international entrepreneurship ... -
Retail Brand Management: A Literature Review
Allied Business Academies (2020-11)This essay intends to provide a review of the existing literature in the field of brand management of the retail trade. Although there are numerous studies on brand management, this cannot be said when talking about retail. ... -
Return on capital in Spanish tourism businesses: A comparative analysis of family vs non-family businesses
Elsevier (2016-11)The analysis of the keys to competitiveness in the tourism sector has an unquestionable justification for its importance in the Spanish economy and its global growth prospects. The need for a better understanding of the ...