ListarEDU_Articles por tema "Spain"
Mostrando ítems 1-7 de 7
-
La educación musical y los agentes de la cultura
Editorial Graó (2001)The brief story of music education demands a balance and adjustment that situates its position in the curriculum from the social function in education. The general area of knowledge seen from the latest integrating currents ... -
Music education and the construction of musical knowledge in Spain and Brazil
Common Ground Publishing (2011)This paper is intended to discuss what counts as musical knowledge in the context of two countries: Spain and Brazil. In Spain, issues concerning cultural diversity in schooling have led us to investigate how both teachers ... -
Pedagogía musical y cambio de contexto sonoro en educación infantil
Editorial Graó (1999)Infant education forms part of our modern society and in its world of sound qualities such as sound, educational objects and textbooks are implicated as well as pedagogic and work profile of the classroom teacher. Music ... -
¿Por qué los músicos de formación clásica no quieren tocar Jazz? ensayo y propuesta para la reflexión
Federación Regional Valenciana de Sociedades Musicales (2010)El presente ensayo invita a la reflexión en torno al lugar que ocupa el jazz en nuestro país y su relación con la sociedad actual, su principal objetivo ha sido manifestar la importancia del jazz como producción artística, ... -
¿Por qué los músicos de formación clásica no quieren tocar jazz?: análisis y propuestas para la reflexión
IFIDMA (2010)En este artículo José María Peñalver Vilar, profesor en la Universitat Jaume I de Castelló, se pregunta sobre cómo percibe el intérprete de formación clásica el jazz y qué valoración y conocimientos reales tiene sobre esta ... -
Programas de Auditoría Institucional Universitaria. Comparación de la Propuesta Española con el Sistema Británico
Red Iberoamericana de Investigación sobre Cambio y Eficacia Escolar (2008)El proceso de evaluación institucional en el Reino Unido ha ido evolucionando, desde un sistema de acreditación basado en indicadores cuantitativos y centrado en titulaciones hasta centrado en la actuación global de la ... -
The Role of the Arts in Education for Peacebuilding, Diversity and Intercultural Understanding: A Comparative Study of Educational Policies in Australia and Spain
Pennsylvania State University (2017-03)This article reviews and analyses educational policies and curricula for general education in Australian and Spanish systems, in relation to their concerns for arts education to contribute to values education and the ...