Listar EDU_Articles por idioma "cat"
-
Letras simbólicas
Universitat Jaume I. Institut Universitari d’Investigació Feminista i de gènere (2007) -
Llegir i escriure en el primer cicle de primària: aportacions d’una recerca
Graó (2011)This work outlines a research study conducted to address the conditions in which the written language is taught. It is the result of an effort made by several Spanish universities and the main aim was to reach an understanding ... -
L’educació de persones adultes cap a una ciutadania crítica
Centre de Recursos i Educació Contínua (Xàtiva) (2008)Considere que l’educació de persones adultes deu integrar els fins comuns de la inclusió i la interculturalitat, ja que ambdós compartixen el compromís de transformació de l’educació cap a valors i actituds democràtics ... -
Materia prima para la manufactura. Su abastecimiento en Castelló a través de las actas del justicia (1416-1450)
Universitat Jaume I. Departament d’Història, Geografia i Art (2011)A través de las actas del justicia de Castelló, y a falta de documentación notarial, podemos esbozar la circulación de materias primas para abastecer una incipiente manufactura que tendrá, en la producción de cueros y ... -
Més enllà de la lectoescriptura i dels mètodes: ensenyar a llegir i a escriure
Bromera (2010)We could say that the early teaching of written language and the methods used to do so remain a fashionable topic of discussion. There is still a considerable amount of concern for anything that appears to be related to ... -
Mirar envers el futur: evolució demogràfica i evolució de l'ús del valencià a Borriana
Agrupació Borrianenca de Cultura (2014)L’evolució demogràfica de Borriana durant els darrers anys es caracteritza per un fort creixement, que trencava la tendència a l’estancament i envelliment de la població, gràcies als fluxos d’immigrants. Aquesta arribada ... -
Mirar la natura amb ulls d'educador no és cosa nova
Centre d'Estudis Vall de Segó (2012-04)This article takes a deeper look at the idea that the pedagogic movement known as Escola Nova was, at least as regards the relationship between the subject and his or her natural surroundings, an antecedent that was ... -
L'origen moral de la segregació escolar a Europa : la metàfora de “la poma podrida”
Centre d'Estudis Vall de Segó (2011)Els canvis que afectaren les ciències de la naturalesa durant el segle XX – especialment, a partir de la seua segona meitat-, arribaren, de la mà de la Medicina, a la “ciència de l’esperit”, la Psicologia, i, mitjançant ... -
Palabras como formas
Universitat Jaume I. Institut Universitari d’Investigació Feminista i de gènere (2007) -
Participació comunitària des de la Universitat : una experiència d´aprenentatge servei
Centre d'Estudis Vall de Segó (2013)L’article que presentem es basa en la realització de projectes d’APS en una assignatura de magisteri infantil. L’objectiu que pretenem amb l’APS és el d’aconseguir una formació integral que fomente valors crítics i ètics ... -
Pieles, zapateros, curtidurías. El trabajo del cuero en la zona septentrional del Reino de Valencia (ss. XIV-XV)
Universitat Jaume I. Departament d’Història, Geografia i Art (2012)Hemos tratado de reunir en este trabajo las referencias bibliográficas y los datos archivísticos dispersos existentes sobre la producción de cueros de los siglos XIV a XV en una geografía determinada como es el norte del ... -
Poéticos pilares en equilibrio vertical
Universitat Jaume I. Institut Universitari d’Investigació Feminista i de gènere (2007) -
La promoció de la resiliència a les escoles: anàlisi d'una experiència
Universitat de Barcelona (2014)La resiliència és un procés dinàmic entre la persona i l'entorn que comença arran dels mecanismes que es generen de la interacció entre els factors de protecció i de risc tant individuals com ambientals. D'acord amb aquesta ... -
Què són les comunitats d'aprenentatge
(2015)Aquest article fa una primera aproximació a les Comunitats d’Aprenentatge, el seu coneixement, les seues característiques, els seus principis i els seus antecedents per a iniciar-se en investigacions al seu voltant. -
La reflexió interlingüística a l’educació infantil, una eina per a l’aproximació a la llengua escrita
Universitat de Barcelona (2016)En aquesta contribució mostrem part d’una recerca en una aula multilingüe d’educació infantil on l’acostament a les llengües familiars no presents en el currículum es fa progressivament a través de la presència de l’anglès, ... -
Relat de vida d’una investigació: la violència de gènere a les universitats espanyoles
Centre de Recursos i Educació Contínua (Xàtiva) (2009)L’autora analitza la investigació portada a terme com a participant de l’equip investigador del projecte I+D «Violència de gènere a les universitats espanyoles». Aquesta investigació era una aposta davant l’absència de ... -
Reporters de barri. Un relat educatiu sobre els quaderns d'aprenentatge cooperatiu en grup
Centre d'Estudis Vall de Segó (2008)Fent un poc d’història... L’experiència que en aquests moments teniu a les mans i que vos volem contar, va ser un esdeveniment que a poc a poc va anar sorgint del, quasi, no res. Tan sols la il·lusió posada per un grup ... -
Reviews / Reseñas
(2009) -
Ritmo horizontal
Universitat Jaume I. Institut Universitari d’Investigació Feminista i de gènere (2007) -
La subjectivitat a l’aula: potenciar el pensament crític a través de l’anàlisi publicitària
Graó (2011-04)En aquest article, hi volem relatar una experiència d’aprenentatge de dos continguts bàsics de l’assignatura de llengua (l’objectivitat i la subjectivitat) a través de l’educació en mitjans. Concretament, vam utilitzar ...