Mostrar el registro sencillo del ítem
Dificultats en la composició escrita
dc.contributor | Francisco Amat, Andrea | |
dc.contributor | Universitat Jaume I. Departament d'Educació | |
dc.contributor.author | Colom Sieiro, Jacqueline | |
dc.date.accessioned | 2014-01-31T08:10:43Z | |
dc.date.available | 2014-01-31T08:10:43Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/81606 | |
dc.description.abstract | “Dificultats en la Composició Escrita” és el treball final del Màster de Psicopedagogia. Es basa en un procés d’investigació-acció centrat en l’estudi dels problemes d’expressió escrita d’una alumna de quart de primària que estudia en el CEIP Jaime Sanz de Peníscola (Castelló). Els objectius principals d’aquest treball són en esbrinar si els problemes de lectoescriptura de l’alumna són els causants de les baixes notes d’aquesta en l’àrea de Coneixement del Medi, i proporcionar-li les estratègies i ajudes pertinents per millorar el procés de composició escrita i les notes en els exàmens. Els mètodes que s’utilitzaran per a dur a terme el propòsit seran per una banda l’observació directa i participant durant les sessions de l’assignatura de Coneixement del Medi, analitzar l’informe psicopedagògic de l’alumna i una sèrie d’entrevistes (amb el tutor, la mestra de PT i la família). I per l’altra banda, es treballaran els tres processos bàsics de producció de l’escriptura (planificació, textualització i revisió) i el diàleg abans d’escriure. L’anàlisi de documents, l’observació i les entrevistes realitzades, ens confirmen que l’alumna presenta problemes en l’expressió escrita i que aquests són els causants de les males notes en Coneixement del Medi. Una vegada obtinguts aquests resultats, es dissenya un pla d’acció que té com a finalitat la millora de la composició escrita de l’alumna.. La intervenció es durà a terme dins l’aula amb la resta de companys. Els resultats obtinguts després d’aplicar el pla d’acció són els següents: en primer lloc les notes de l’alumna han millorat amb la intervenció, en segon lloc l’opinió de l’entorn de l’alumna ens mostra que aquest pla d’acció ha tingut èxit i per últim ens indiquen que el període de temps de l’acció ha sigut curt i que per tant s’ha de seguir treballant. | ca_CA |
dc.format.extent | 105 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights.uri | http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/ | * |
dc.subject | Writing | ca_CA |
dc.subject | Primary education | ca_CA |
dc.subject | Literacy | ca_CA |
dc.title | Dificultats en la composició escrita | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess | ca_CA |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
TFM: Master Universitari en Psicopedagogia [231]
SAW020, SAW021, SAW022, SAW023