• openAccess   Autosuficiencia matemática en docentes en formación inicial y en ejercicio: estudio de caso 

      Santágueda-Villanueva, María; Lorenzo, Gil Fundación Centro de Estudios Latinoamericanos en Transformaciones Políticas (Venezuela) (2024-01-04)
      In the context of the external practices of the Degree in Early Child-hood and Primary Education at the Universitat Jaume I of Castelló, from the area of Didactics of Mathematics at the same university, we set ...
    • openAccess   CLIL in teaching physical education: views of the teachers in the Spanish context 

      Salvador-Garcia, Celina; Chiva-Bartoll, Oscar University of Pitesti (2017-08)
      Content and Language Integrated Learning (CLIL) provides students with enhanced opportunities to acquire competence in additional languages while learning different subjects. Due to its features one of the target subjects ...
    • openAccess   Hábitat sonoro, currículum y clase de música 

      Porta, Amparo Editorial Graó (1998)
      The article carries out an approximation to the communicative environment to the world of sound of the school population. This multifaceted and inter-disciplined territory appears to be specially silenced in the didactic ...
    • openAccess   Historias de vida: experiencia polifónica a cuatro voces. La experiencia docente para futuros docentes 

      Martí-Puig, Manuel; Balaguer Rodríguez, Patricia Universidad Autónoma de Madrid (2014)
      El siguiente artículo es fruto de análisis de cuatro historias de vida, una mujer y tres hombres, de las que interpretamos las siguientes variables, las infraestructuras, los materiales, la lengua y la relación familia-escuela ...
    • openAccess   Una mirada de las familias sobre los profesionales de la educación en el avance de la escuela inclusiva 

      Doménech, Ana; Moliner Garcia, Odet Universidad Católica de Valencia "San Vicente Mártir" (2012)
      La educación inclusiva es uno de los retos que afrontan nuestras escuelas. Educación para todos/as y eliminación de barreras al aprendizaje y a la participación son algunos de los aspectos clave que subyacen tras el modelo ...
    • openAccess   La promoció de la resiliència a les escoles: anàlisi d'una experiència 

      MATEU PÉREZ, ROSA; García Renedo, Mónica; Gil Beltrán, José Manuel; Caballer Miedes, Antonio; Flores Buils, Raquel Universitat de Barcelona (2014)
      La resiliència és un procés dinàmic entre la persona i l'entorn que comença arran dels mecanismes que es generen de la interacció entre els factors de protecció i de risc tant individuals com ambientals. D'acord amb aquesta ...