Listar Departament: Educació por idioma "cat"
-
La promoció de la resiliència a les escoles: anàlisi d'una experiència
Universitat de Barcelona (2014)La resiliència és un procés dinàmic entre la persona i l'entorn que comença arran dels mecanismes que es generen de la interacció entre els factors de protecció i de risc tant individuals com ambientals. D'acord amb aquesta ... -
Què són les comunitats d'aprenentatge
(2015)Aquest article fa una primera aproximació a les Comunitats d’Aprenentatge, el seu coneixement, les seues característiques, els seus principis i els seus antecedents per a iniciar-se en investigacions al seu voltant. -
La reflexió interlingüística a l’educació infantil, una eina per a l’aproximació a la llengua escrita
Universitat de Barcelona (2016)En aquesta contribució mostrem part d’una recerca en una aula multilingüe d’educació infantil on l’acostament a les llengües familiars no presents en el currículum es fa progressivament a través de la presència de l’anglès, ... -
Relat de vida d’una investigació: la violència de gènere a les universitats espanyoles
Centre de Recursos i Educació Contínua (Xàtiva) (2009)L’autora analitza la investigació portada a terme com a participant de l’equip investigador del projecte I+D «Violència de gènere a les universitats espanyoles». Aquesta investigació era una aposta davant l’absència de ... -
Reporters de barri. Un relat educatiu sobre els quaderns d'aprenentatge cooperatiu en grup
Centre d'Estudis Vall de Segó (2008)Fent un poc d’història... L’experiència que en aquests moments teniu a les mans i que vos volem contar, va ser un esdeveniment que a poc a poc va anar sorgint del, quasi, no res. Tan sols la il·lusió posada per un grup ... -
Reviews / Reseñas
(2009) -
Ritmo horizontal
Universitat Jaume I. Institut Universitari d’Investigació Feminista i de gènere (2007) -
La subjectivitat a l’aula: potenciar el pensament crític a través de l’anàlisi publicitària
Graó (2011-04)En aquest article, hi volem relatar una experiència d’aprenentatge de dos continguts bàsics de l’assignatura de llengua (l’objectivitat i la subjectivitat) a través de l’educació en mitjans. Concretament, vam utilitzar ... -
Teoria crítica, educació de persones adultes i radicalització de la democràcia
Diputació de València. Centre de Recursos i Educació Continua (2008)Quan parlem de teoria crítica cal no oblidar que no hi ha una única teoria crítica com ens recorden autors i autores com, per exemple, Jaume Martinez Bonafé (1996:79) quan remarca que el concepte de pedagogia crítica en ... -
Textos configuradores de imágenes
Universitat Jaume I. Institut Universitari d’Investigació Feminista i de gènere (2007) -
Unidades textuales
Universitat Jaume I. Institut Universitari d’Investigació Feminista i de gènere (2007) -
Els últims 25 anys d´educació
Fundación Dávalos-Fletcher (2015)