Listar Departament: Educació por idioma "cat"
-
Formació de familiars en contextos educatius multiculturals mitjançant estratègies participatives
Denes (2014)En aquest article posem l'accent en la importància de la formació de les famílies implicades e n els processos de transformació de centres des d'un model d'escola intercultural inclusiva. ... -
Galerías de arte en Castellón (1964-1975)
Universitat Jaume I. Departament d’Història, Geografia i Art (2011)El siguiente artículo estudia las vicisitudes de las galerías de arte en la ciudad de Castellón entre los años 1964 y 1975. En este periodo veremos como la proliferación de estos espacios fue una significativa aportación ... -
Gènere i formació d´identitats en la formació inicial de mestres de LIJ
Universitat Jaume I (2015)La comunicació presenta un projecte d’innovació educativa lligat a lʼactivitat docent de grau. Des del protagonisme de lʼestudiantat de formació inicial en mestre/a sʼha dut a terme una formació i sensibilització en ... -
Implicación y compromiso docente en la enseñanza secundaria
Universidad Católica de Valencia San Vicente Mártir (2011-07)Uno de los retos más interesantes al que el profesorado se enfrenta actualmente es ejercer la docencia en el tramo obligatorio de la Enseñanza Secundaria. Ser docente en un mundo tan cambiante como el nuestro precisa de ... -
La inclusió de l'alumnat nouvingut a un institut de secundaria mitjançant el joc multicultural
Centre d'Estudis Vall de Segó (2012-02)L’experiència que presentem es va desenvolupar en un institut de secundària de Badalona amb alumnes que integraven un aula d’acollida i que, per tant, procedien d’un país estranger i no coneixien ni el català ni el castellà, ... -
La investigació-acció en l´educació intercultural: apunts i recursos bibliogràfics
Universitat Jaume I (2003)The work project presented here was carried out by students of the subject entitled “Didactics of Catalan”, which they studied in their 3rd year of teacher training at the UJI in Castellón (Spain). The project was based ... -
Letras simbólicas
Universitat Jaume I. Institut Universitari d’Investigació Feminista i de gènere (2007) -
Llegir i escriure en el primer cicle de primària: aportacions d’una recerca
Graó (2011)This work outlines a research study conducted to address the conditions in which the written language is taught. It is the result of an effort made by several Spanish universities and the main aim was to reach an understanding ... -
L’educació de persones adultes cap a una ciutadania crítica
Centre de Recursos i Educació Contínua (Xàtiva) (2008)Considere que l’educació de persones adultes deu integrar els fins comuns de la inclusió i la interculturalitat, ja que ambdós compartixen el compromís de transformació de l’educació cap a valors i actituds democràtics ... -
Materia prima para la manufactura. Su abastecimiento en Castelló a través de las actas del justicia (1416-1450)
Universitat Jaume I. Departament d’Història, Geografia i Art (2011)A través de las actas del justicia de Castelló, y a falta de documentación notarial, podemos esbozar la circulación de materias primas para abastecer una incipiente manufactura que tendrá, en la producción de cueros y ... -
Més enllà de la lectoescriptura i dels mètodes: ensenyar a llegir i a escriure
Bromera (2010)We could say that the early teaching of written language and the methods used to do so remain a fashionable topic of discussion. There is still a considerable amount of concern for anything that appears to be related to ... -
Mirar envers el futur: evolució demogràfica i evolució de l'ús del valencià a Borriana
Agrupació Borrianenca de Cultura (2014)L’evolució demogràfica de Borriana durant els darrers anys es caracteritza per un fort creixement, que trencava la tendència a l’estancament i envelliment de la població, gràcies als fluxos d’immigrants. Aquesta arribada ... -
Mirar la natura amb ulls d'educador no és cosa nova
Centre d'Estudis Vall de Segó (2012-04)This article takes a deeper look at the idea that the pedagogic movement known as Escola Nova was, at least as regards the relationship between the subject and his or her natural surroundings, an antecedent that was ... -
Música
Universitat Jaume I (2012) -
L'origen moral de la segregació escolar a Europa : la metàfora de “la poma podrida”
Centre d'Estudis Vall de Segó (2011)Els canvis que afectaren les ciències de la naturalesa durant el segle XX – especialment, a partir de la seua segona meitat-, arribaren, de la mà de la Medicina, a la “ciència de l’esperit”, la Psicologia, i, mitjançant ... -
Palabras como formas
Universitat Jaume I. Institut Universitari d’Investigació Feminista i de gènere (2007) -
Participació comunitària des de la Universitat : una experiència d´aprenentatge servei
Centre d'Estudis Vall de Segó (2013)L’article que presentem es basa en la realització de projectes d’APS en una assignatura de magisteri infantil. L’objectiu que pretenem amb l’APS és el d’aconseguir una formació integral que fomente valors crítics i ètics ... -
Pieles, zapateros, curtidurías. El trabajo del cuero en la zona septentrional del Reino de Valencia (ss. XIV-XV)
Universitat Jaume I. Departament d’Història, Geografia i Art (2012)Hemos tratado de reunir en este trabajo las referencias bibliográficas y los datos archivísticos dispersos existentes sobre la producción de cueros de los siglos XIV a XV en una geografía determinada como es el norte del ... -
Poéticos pilares en equilibrio vertical
Universitat Jaume I. Institut Universitari d’Investigació Feminista i de gènere (2007)