Listar COM_Articles por título
-
Tecnocreatividad: la capacidad de revolucionar los procesos de interacción
AdComunica, Asociación para el desarrollo de la comunicación (2014)Presentación del informe sobre tecnocreatividad -
¿Tecnologías para la transformación? Los medios sociales ante el cambio político y social
Asociación científica ICONO 14 (2018)Desde su uso como herramienta innovadora de campaña por parte de Barack Obama y su protagonismo en las movilizaciones ciudadanas de la Primavera Ára- be, los medios sociales se han situado en el centro del ... -
Telegram como canal de autopromoción política en campaña. El caso de las elecciones a la Comunidad de Madrid de 2021
Fundación iS+D para la Investigación Social Avanzada (2022)La aparición de los servicios móviles de mensajería instantánea ha supuesto una nueva transformación para la comunicación impulsada por los actores políticos. Éstos han convertido a estas plataformas en un instrumento ... -
Telegram in campaign: the use of mobile instant messaging services in electoral political communication
Universidad de Navarra (2022-10-03)The use of mobile instant messaging platforms has increased in recent years in political communication given the private nature of this form of communication, a trend which has increased during the COVID-19 pandemic. The ... -
La televisión de los mileniales : una aproximación a sus hábitos de visionado
(2018)La televisión vive una etapa de transformación sin precedentes debido a la naturaleza disruptiva de las innovaciones tecnológicas derivadas de la digitalización y la convergencia del medio con internet. De un modelo ... -
La televisión por escrito: antología de guiones: reseña
Publicacions de la Universitat Jaume I (2015)Reseña de: La televisión por escrito: antología de guiones / Emeterio Díez Puertas (ed. lit.). Editorial Fundamentos, 2014. ISBN 978-84-245-1293-4 -
La televisión pública y la audiencia infantil: valores y funciones en la era digital
Universitat Autònoma de Barcelona (2022-06-30)Este artículo aborda el estudio de los medios de comunicación públicos (MSP) desde la perspectiva de su relación con las audiencias infantiles. Los principales objetivos son conceptualizar estas audiencias desde la perspectiva ... -
Tendencias publicitarias en la era digital
AdComunica (2011) -
Teología del templo en el Nuevo Testamento: deslocalización y desplazamiento hacia el Templo del Espíritu
Universidad Peruana Unión (2016)El presente ensayo es una reflexión práctica y fundamentalmente bíblica sobre la presencia de Dios en relación al ser humano, la cual identificamos y dividimos a modo de aproximación metodológica en cinco momentos particulares ... -
El tercer participante. Diálogo con Sam Barlow
Associació Cinefòrum L'Atalante (2021)Dialogue with video game creator and writer Sam Barlow about his work within the video game industry and as an independent creator, as well as his creative approaches to designing deep and complex stories and narratives ... -
Terminator
Edición Limitada DVD (2008) -
The (in)visibility of women in the press specializing in literature: an analysis of the presence of women writers in Spanish cultural supplements
EPI (2022-06-15)This paper aims to dissect the presence of female writers in the main four cultural supplements of Spanish reference press: Babelia (El país), Cultura|s (La vanguardia), El cultural (El mundo) and ABC cultural (ABC). For ... -
The 15-M Movement and the new media: A case study of how new themes were introduced into Spanish political discourse
University of Queensland, School of Journalism and Communication (2012)The 15-M movement, driven by mass mobilisations calling for the regeneration of the political system in May 2011, has had a profound impact on Spanish political discourse. This paper analyses the changes in news production ... -
The appeal to emotions in the discourse of populist political actors from Spain, Italy, France and the United Kingdom on Twitter
Frontiers Media (2023)Western democracies live a populist impulse. In this context, the consolidation of digital technologies plays a key role due to their possibilities of e fficiently spreading messages. This research examines the role that ... -
The construction of the political agenda on Twitter and Facebook during the 2016 Spanish elections: issues, frame and users’ interest
Routledge (2021-03-16)During the last decades, the field of political communication has experienced a great transformation due to the appearance and consolidation of digital technologies. The aim of this research is to analyse the political ... -
The epistemic representation: visual production and communication of scientific knowledge
(2015)Despite its great influence on the History of Science, visual representations have attracted marginal interest until very recently and have often been regarded as a simple aid for mere illustration or scientific demonstration. ... -
The European approach to online disinformation: geopolitical and regulatory dissonance
Nature Publishing Group (2023)The COVID-19 health crisis and the invasion of Ukraine have placed disinformation in the focus of European policies. Our aim is to analyze the emerging European policy on counter-disinformation practices and regulations. ... -
The exacerbation of violence against women as a form of discrimination in the period of the COVID-19 pandemic
Heliyon (2021)The crisis provoked by COVID-19 has rapidly and profoundly affected Latin America. The impacts are seen not only in infection and mortality rates, but also in the economic decline and increased inequality that plague the ...