Visualitzant COM_Articles per títol
-
Spanish archetypes in transnational cinema: a comparative study of iconography
Taylor & Francis (2015)Bullfighting is one of the most typical icons that brings to mind Spanish culture. It served as a narrative and iconographic motif for nineteenth-century Romantic travelers and remained central to the representation of ... -
Spanish Newspapers’ Treatment of Conflicts Between Science and Religion
Routledge (2020-10-21)The relationship between religious beliefs and scientific knowledge is complex. In contemporary culture, conflicts between the two are inevitable. This study analyzed the strategies employed by three newspapers, ABC, El ... -
Sports Betting and Advertising; A Study of Their Influence on Young Spaniards
VisualCOM Scientific Publications (2024)The purpose of this paper is to analyse the advertising strategies used by four betting companies (Bet365, William Hill, Codere and Sportium) to promote this type of activity and to study their level of influence among ... -
Strategies and treatments applied to news about terrorism on television: A study of the Spanish case
Universidad Complutense de Madrid (2014)The sudden emergence of new digital technologies has led to the appearance of new forms of production, distribution and reception of audiovisual productions, whose effects are made clear in the forms of construction and ... -
Strategies in Journalistic Branding on Social Media: The Influence of Public and Business Dimensions According to Future Journalists’ Perceptions
University of SS. Cyril and Methodius, Faculty of Mass Media Communication (2020)Social media have enabled journalists to promote their work and interact with audiences without the intermediation of their organisation. Branding on social media has become a new competency that journalists have to address. ... -
Strategies of employer branding with temporary workers: Possibilities and obstacles towards their integration as branding ambassadors
Universidad de Navarra (2023-10-02)This study analyses temporary employees’ perceptions and experiences with respect to temporary employment companies (TECs), which contract them, and to the companies where they provide their services. Their level of possible ... -
Structures in Crisis: A Narrative Approach to Asghar Farhadi’s Films
Taylor & Francis (2020-03-11)This paper proposes an exploration of the films of Iranian director Asghar Farhadi. It employs a methodology based on textual analysis, focusing specifically on the structural design of his films and the focalization ... -
Submission guidelines
AdComunica (2012) -
Sueños y sombras sobre los gitanos. La actualidad de un racismo histórico, de Ismael Cortés. Barcelona: Bellaterra Edicions, 2021.
Universitat Jaume I amb el suport del Servei de Comunicació i Publicacions (2022) -
Sustainable Outdoor Advertising: A Professional Point of View from Spain
University of Ss. Cyril and Methodius in Trnava. Faculty of Mass Media Communication (2023-04-23)Cities are unimaginable without outdoor advertising, and outdoor advertising, sometimes known as out-of-home advertising, is unimaginable without cities. However, this relationship is evolving due to the inevitable need ... -
Tecnocreatividad: la capacidad de revolucionar los procesos de interacción
AdComunica, Asociación para el desarrollo de la comunicación (2014)Presentación del informe sobre tecnocreatividad -
¿Tecnologías para la transformación? Los medios sociales ante el cambio político y social
Asociación científica ICONO 14 (2018)Desde su uso como herramienta innovadora de campaña por parte de Barack Obama y su protagonismo en las movilizaciones ciudadanas de la Primavera Ára- be, los medios sociales se han situado en el centro del ... -
Telegram como canal de autopromoción política en campaña. El caso de las elecciones a la Comunidad de Madrid de 2021
Fundación iS+D para la Investigación Social Avanzada (2022)La aparición de los servicios móviles de mensajería instantánea ha supuesto una nueva transformación para la comunicación impulsada por los actores políticos. Éstos han convertido a estas plataformas en un instrumento ... -
Telegram in campaign: the use of mobile instant messaging services in electoral political communication
Universidad de Navarra (2022-10-03)The use of mobile instant messaging platforms has increased in recent years in political communication given the private nature of this form of communication, a trend which has increased during the COVID-19 pandemic. The ... -
La televisión de los mileniales : una aproximación a sus hábitos de visionado
(2018)La televisión vive una etapa de transformación sin precedentes debido a la naturaleza disruptiva de las innovaciones tecnológicas derivadas de la digitalización y la convergencia del medio con internet. De un modelo ... -
La televisión por escrito: antología de guiones: reseña
Publicacions de la Universitat Jaume I (2015)Reseña de: La televisión por escrito: antología de guiones / Emeterio Díez Puertas (ed. lit.). Editorial Fundamentos, 2014. ISBN 978-84-245-1293-4 -
La televisión pública y la audiencia infantil: valores y funciones en la era digital
Universitat Autònoma de Barcelona (2022-06-30)Este artículo aborda el estudio de los medios de comunicación públicos (MSP) desde la perspectiva de su relación con las audiencias infantiles. Los principales objetivos son conceptualizar estas audiencias desde la perspectiva ... -
Tendencias publicitarias en la era digital
AdComunica (2011) -
Teología del templo en el Nuevo Testamento: deslocalización y desplazamiento hacia el Templo del Espíritu
Universidad Peruana Unión (2016)El presente ensayo es una reflexión práctica y fundamentalmente bíblica sobre la presencia de Dios en relación al ser humano, la cual identificamos y dividimos a modo de aproximación metodológica en cinco momentos particulares ...