• openAccess   «She won’t thank you, she’s mad»: la escisión de la feminidad victoriana en The French Lieutenant’s Woman (Karel Reisz, 1981) 

      Sorolla Romero, Teresa; Medina-Vicent, Maria Universitat Jaume I. Institut Universitari d'Estudis Feministes i de Gènere (2015)
      The French Lieutenant’s Woman (Karel Reisz, 1981), an adaptation of the novel by John Fowles published in 1969, is set in a divergent space both as regards of the structure of the story as to the construction of its lead ...
    • openAccess   Unreliable Narrators for Troubled Times: The Menacing “Digitalisation of Subjectivity” in Black Mirror 

      Sorolla Romero, Teresa; Palao Errando, José Antonio; Marzal Felici, Javier Taylor & Francis (2020)
      This article offers an examination of the television series Black Mirror (2011-) using a theoretical framework for studying post-classical narrative complexity. Its basic proposition is that narrative fracturing and ...
    • openAccess   Visa d’exploitation. Editorial 

      Rubio Alcover, Agustín; Lozano Aguilar, Arturo; Sorolla Romero, Teresa Filmoteca de la Generalitat Valenciana (2018-10)
      A ningún aficionado al cine se le pasará el sentido del guiño implícito en el título de este editorial: la "visa d'expíoitation" que encabeza las películas francesas representa el certificado oficial que permite su circulación ...
    • openAccess   "Vive, muere, repite": El blockbuster ante el desafío interactivo 

      Loriguillo López, Antonio; Sorolla Romero, Teresa Universidad de Salamanca (2015)
      El atractivo interactivo de apps y videojuegos ha puesto en jaque la hegemonía de la industria cinematográfica en la escena del entretenimiento audiovisual contemporáneo. La amenaza de la interactividad no sólo ha afectado ...