Actitudes del profesorado hacia la diversidad cultural
View/ Open
Impact
Scholar |
Other documents of the author: Bagant Barrer-Cook, Sara; Jiménez Sáez, Núria; Montserrat Ferrer, Diana; Ruíz Toledo, Rus María
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/10
comunitat-uji-handle2:10234/158177
comunitat-uji-handle3:10234/76326
comunitat-uji-handle4:10234/78706
REVISTESMetadata
Title
Actitudes del profesorado hacia la diversidad culturalAuthor (s)
Date
2005Publisher
Universitat Jaume IISSN
1139-5486Type
info:eu-repo/semantics/articleSubject
Abstract
Las actitudes que el profesorado transmite son de suma importancia a la hora de formar a una ciudadanía
democrática, tolerante y solidaria.
El problema surge como un tema novedoso para la sociedad, que ha visto como ... [+]
Las actitudes que el profesorado transmite son de suma importancia a la hora de formar a una ciudadanía
democrática, tolerante y solidaria.
El problema surge como un tema novedoso para la sociedad, que ha visto como en los últimos años se ha ido
incrementando el número de alumnado inmigrante escolarizado en los centros educativos.
Con esta investigación se pretende conocer si el sexo, formación en educación intercultural, titulación y etapa
donde imparte la docencia influye en las actitudes del profesorado hacia la diversidad cultural. Para ello se
recoge información de 262 docentes de colegios e institutos de la provincia de Castellón.
Los resultados parecen demostrar que estas variables no tienen una clara influencia en las actitudes que
presentan los docentes de Infantil, Primaria y Secundaria de la provincia de Castellón. [-]
When teaching tolerant, democratic and solidarity citizens teacher´s attitudes are most important. The problem arises as a current topic for society since in the last few years the population has seen an increasing ... [+]
When teaching tolerant, democratic and solidarity citizens teacher´s attitudes are most important. The problem arises as a current topic for society since in the last few years the population has seen an increasing number of immigrant students becoming part of the educational centers. This research aims to study whether sex, training in intercultural education, educational Degree Course Certificates and the teaching stage has an influence over teacher´s attitudes towards cultural minorities. To achieve this aim, 262 teachers from schools and high schools have been used as a sample to get the needed information. Results seem to show no clear influence between the different variables and the teacher´s attitudes from Kindergarden, Primary and Secondary schools in Castellón. [-]
Description
Onzenes Jornades de Foment de la Investigació de la FCHS (Any 2005-2006)
Is part of
Fòrum de recerca nº 11,2005-2006Rights
info:eu-repo/semantics/openAccess