Mostrar el registro sencillo del ítem
Musicoteràpia amb alumnes d’Educació Especial
dc.contributor.author | Arnau Gregorio, Mª José | |
dc.contributor.author | Carbonell Ruiz, María | |
dc.contributor.author | Mancheño Ferras, Leticia | |
dc.date.accessioned | 2013-12-03T15:59:52Z | |
dc.date.available | 2013-12-03T15:59:52Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.citation | Arnau Gregorio, Mª José;Carbonell Ruiz, María; Mancheño Ferras, Leticia .Musicoteràpia amb alumnes d’Educació Especial.Fòrum de recerca, 2012, núm. 17, p.903-912 | ca_CA |
dc.identifier.issn | 1139-5486 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/77016 | |
dc.description | Dissetenes Jornades de Foment de la Investigació de la FCHS (Any 2012) | ca_CA |
dc.description.abstract | De vegades, ens tanquem en la rutina i oblidem la quantitat de recursos i eines que tenim al nostre abast per a millorar la tasca educativa, fent‐la més significativa per a l’alumnat. Però en aquest cas, cada idea, cada recurs, cada nova experiència ajuden als nostres alumnes a millorar les seues competències, però de quina manera?. Proposem un projecte educatiu dissenyat per Arnau, Carbonell i Mancheño (2012), per a l’assignatura de “ Diseño, desarrollo e innovación del currículum”(UJI) donant resposta a aquesta qüestió.1 Aquest projecte es va desenvolupar al col·legi públic d’Educació Especial nº1(Castelló). Per tant, hi ha un tipus d’alumnat en concret, amb necessitats educatives especials greus i permanents, derivades d’una discapacitat, com ara Paràlisi Cerebral, Síndrome de Down, Síndrome de Rett, Discapacitat Intel·lectual (moderada, greu, profunda i no especificada), Transtorn de l’Espectre Autista i TDA‐H. L’elecció d’aquesta temàtica va ser degut a l’interès de l’alumnat per la música i trobar en aquest, un mitjà per afavorir la seva formació. Per tal de dur a terme aquest projecte, vam passar un qüestionari al professorat per veure si els interessava i quina formació tenien al respecte; format per 11 ítems, 8 de caràcter tancat i 3 d’obert. Després d’analitzar el qüestionari vam poder observar que el professorat no tenia formació ni recursos per tal de dur-lo a terme. Per tant, sense abandonar el procés d’aprenentatge per adaptar les activitats a l’evolució dels alumnes, considerem que la primera tasca serià formar als professionals e introduir què és la musicoteràpia, informació i tècniques sobre com treballar amb alumnat amb patologies, la creació de material, una posada en pràctica i una valoració respecte com anat el curs de formació. | ca_CA |
dc.format.extent | 10 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.relation.isPartOf | Fòrum de recerca nº 17,2012 | ca_CA |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ | * |
dc.subject | Filosofía | ca_CA |
dc.subject | Philosophy | ca_CA |
dc.subject | Philosophie | ca_CA |
dc.subject | History | ca_CA |
dc.subject | Histoire | ca_CA |
dc.subject | Historia | ca_CA |
dc.subject | Ciències de la comunicació | ca_CA |
dc.subject | Communication Sciences | ca_CA |
dc.subject | Sciences de la Communication | ca_CA |
dc.subject | Ciencias de la comunicación | ca_CA |
dc.subject | Filología | ca_CA |
dc.subject | Philologie | ca_CA |
dc.subject | Philology | ca_CA |
dc.subject | Traducció i Interpretació | ca_CA |
dc.subject | Translation and Interpretation | ca_CA |
dc.subject | Traduction et interprétation | ca_CA |
dc.subject | Traducción e Interpretación | ca_CA |
dc.subject | Musicoteràpia | ca_CA |
dc.subject | Educació especial | ca_CA |
dc.subject | Innovació i projecte | ca_CA |
dc.title | Musicoteràpia amb alumnes d’Educació Especial | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | ca_CA |
dc.identifier.doi | http://dx.doi.org/10.6035/ForumRecerca.2012.17.57 | |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | ca_CA |