• openAccess   ¿Ayuda un entorno creativo a la adquisición de competencias creativas? 

      Chulvi, Vicente; Royo González, Marta; García-García, Carlos; Felip, Francisco; Gual, Jaume Asociación Española de Dirección e Ingeniería de Proyectos (AEIPRO) (2019-07-10)
      Numerous studies have shown that the environment affects creativity. This means that the creativity of an individual can be enhanced by placing him or her in an environment with the appropriate stimuli. However, these ...
    • openAccess   Gamification as a tool for acquisition soft skills in the design field 

      García-García, Carlos; Galán Serrano, Julia; Izquierdo Escrig, Raul; Felip, Francisco; Puig-Poch, Mireia International Academy of Technology, Education and Development (IATED) (2018-03-05)
      The current labour context is increasingly changing, driven by the continuous blooming of technological changes. So, the integration of recent graduates to the labour market, as new professionals, demand the acquisition ...
    • openAccess   Participación en concursos como metodología para la enseñanza basada en proyectos en Ingeniería en Diseño Industrial y Desarrollo de Productos 

      García-García, Carlos; Felip, Francisco; Chulvi, Vicente; Royo González, Marta; Ruiz-Pastor, Laura AEIPRO (Asociación Española de Dirección e Ingeniería de Proyectos) (2017-07)
      El aprendizaje basado en proyectos es una metodología docente muy empleada hoy en día en la enseñanza en ingeniería por su capacidad para facilitar la adquisición de competencias, tales como la capacidad de investigación, ...
    • openAccess   The impact of the presentation means on the assessment of the characteristics of a product and the user's purchase intention 

      Felip, Francisco; Galán Serrano, Julia; García-García, Carlos; Contero, Manuel; Chulvi, Vicente Asociación Española de Dirección e Ingeniería de Proyectos (AEIPRO) (2021-07)
      The rise of e-commerce has encouraged the use of image and virtual reality as the preferred means for many companies to present their products, replacing other more conventional presentation formats. However, the perception ...