ListarCultura, Lenguaje y Representación - CLR por tema "análisis del discurso"
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Apología de la polémica como modalidad argumentativa: el conflicto público en Brasil en las protestas de 2015
Publicacions de la Universitat Jaume I (2016)This research analyzes the civic demonstrations that occurred in March 2015 in Brazil, with a perspective of political debate and conflict discursive construction. The study proposed focuses on the concepts of dissensus ... -
Cómo recuerdan los pacientes la comunicación del diagnóstico. A propósito de quince testimonios relacionados con enfermedades poco frecuentes
Universitat Jaume I. Departament d’Estudis Anglesos i Departament de Llengues i Cultures Europees (2014)Doctor-patient communication has led, in recent years, great interest among the health community. Communicating the diagnosis is one of the key moments for people suffering an illness. In this paper, we will analyze 15 ... -
La crisis en 140 caracteres: el discurso propagandístico en la red social Twitter
Universitat Jaume I. Departament d’Estudis Anglesos i Departament de Llengues i Cultures Europees (2014)El objetivo de este trabajo es el estudio de las representaciones de la crisis económica en el contexto español que pueden encontrarse en Twitter. Es esta una red social que permite una elevada presencia ciberespacial ... -
Is This a Metaphor? On the Difficult Task of Identifying Metaphors in Scientific Discourse
Publicacions de la Universitat Jaume I (2007)This article focuses on the problem of metaphor identification in scientific language. In Conceptual Metaphor Theory, metaphors are often observed on the conceptual level. As in this framework there is no genuine linguistic ... -
Macrosintaxis del discurso publicitario de compromiso social
Universitat Jaume I amb el suport del Servei de Comunicació i Publicacions (2023)En este trabajo analizamos los discursos publicitarios de compromiso social en español en los que las empresas expresan sus valores y describen sus acciones para ayudar en una causa social, como el medio ambiente, la ... -
Metonymy in Spanish and American parliamentary speeches: Obama’s State of the Union Address versus Rajoy’s State of the Nation Address
Publicacions de la Universitat Jaume I (2018)The present study compares metonymy use in a Spanish political speech with an American political speech, which belong to two different debate traditions, to convince the public of economic victory after the worldwide ... -
The rhetorical dimension of printed advertising: a discourse-analytical approach
Publicacions de la Universitat Jaume I (2007)he study of the rhetorical uses of language in advertising can be approached from different disciplines –discourse analysis, media studies, metaphor theory–. Although normally focusing on different aspects according to ... -
La transposición didáctica interna de la Revolución Industrial en manuales de enseñanza media: textualización de las nociones de cambio y causalidad
Universitat Jaume I. Departament d’Estudis Anglesos i Departament de Llengues i Cultures Europees (2014)This paper analyses the pedagogical concept of didactic transposition by applying it to the case of the body of knowledge «Industrial Revolution» as textualized in a sample of five History textbooks for the 4th grade of ...