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dc.contributor.authorAlejo González, Rafael
dc.date.accessioned2012-11-14T11:37:32Z
dc.date.available2012-11-14T11:37:32Z
dc.date.issued2012-07
dc.identifier.citationALEJO GONZÁLEZ, Rafael.Variability in L2 acquisition of formulaic sequences: A study of linguistic factors in the use and learning of phrasal verbs by non-native speakers.Language Value, 2012, vol. 4, p. 33-62ca_CA
dc.identifier.issn1989-7103
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/51859
dc.description.abstractIn this paper, the acquisition of phrasal verbs (PVs) by L2 learners is explored from the perspective provided by a usage-based approach to language. This involves looking at low scope or item-specific schemas, which in this article are identified as the actual particles, prepositions and PVs used by the learners, together with the more abstract syntactic or semantic schemas that emerge from their use. Given the labour intensive work required by this type of analysis, the focus is placed on the use of verb-out constructions made by L2 learners of the PVs as reflected in a corpus of learner language, i.e. the Spanish, Italian, Swedish, Dutch, Russian and Bulgarian subsections of the ICLE (1,287,517 words). More concretely, I analyse L2 use of out-PVs at different grain levels and provide an account of the factors influencing the acquisition of these linguistic units. The results obtained from the analysis show 1) that out is underused by learners, at the lowest level of constituency, the level of the word and its collocates and that this may be due its low cue answer contingency (it is a short form with many meanings); 2) that out-PVs, as other formulaic sequences, shows a pattern of overuse of a small number of frequent verbs and underuse of the rest; 3) that, at a morpho-syntactic level, out-PVs used by L2 learners are typically frozen with little variability in both the tenses and the syntactic patterns chosen; and 4) that at the semantic level, more prototypical and frequent meanings in the text type analysed, not necessarily literal uses, are used with greater frequency by NNS. All in all, the usage-based approach adopted has allowed us to reveal the complexity of factors involved in explaining the difficulty L2 learners have in acquiring phrasal verbs.ca_CA
dc.description.abstractEn este trabajo, la adquisición de los verbos compuestos (PV) por los alumnos L2 se analiza desde la perspectiva proporcionada por un enfoque basado en el uso del lenguaje. Esto implica examinar el alcance o bajo esquemas de artículos específicos, que en este artículo se identifican como las partículas reales, preposiciones y PVs utilizados por los alumnos, junto con los esquemas más abstractos sintácticos o semánticos que surgen de su uso. Dado el trabajo laborioso que requiere este tipo de análisis, la atención se centra en el uso de proveedores fuera verbo-construcciones realizadas por los alumnos L2 de los PVs como se refleja en un corpus de la lengua que aprende, es decir, el español, italiano, holandés sueco, subsecciones rusos y búlgaros de la ICLE (1.287.517 palabras). Más concretamente, se analiza el uso de la L2 fuera-PV en niveles diferentes de grano y dar cuenta de los factores que influyen en la adquisición de estas unidades lingüísticas. Los resultados obtenidos a partir del análisis muestran una) eso está infrautilizado por los alumnos, con el menor nivel de distrito electoral, el nivel de la palabra y sus colocaciones y que esto puede ser debido a su bajo contingencia respuesta cue (es un formulario corto con muchos significados), 2) que fuera-PV, como otras secuencias de fórmulas, muestra un patrón de uso excesivo de un pequeño número de verbos frecuentes y la infrautilización de los demás, 3) que, a nivel morfosintáctico, fuera PVs utilizados por L2 alumnos suelen congelarse con poca variabilidad tanto en los tiempos y los patrones sintácticos elegidos, y 4) que, a nivel semántico, los significados más prototípicos y frecuentes en el tipo de texto analizado, los usos no necesariamente literales, se utilizan con mayor frecuencia por NNS. En definitiva, el enfoque basado en el uso adoptado nos ha permitido revelar la complejidad de los factores involucrados en la explicación de la dificultad que tienen los estudiantes de L2 en la adquisición de los verbos compuestos.ca_CA
dc.format.extent30 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isoengca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume Ica_CA
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/*
dc.subjectPhrasal verbsca_CA
dc.subjectConstructionsca_CA
dc.subjectFormulaicityca_CA
dc.subjectSecond language acquisitionca_CA
dc.subjectCorpus linguisticsca_CA
dc.subjectParticle OUTca_CA
dc.subject.otherDiscurs--Anàlisica_CA
dc.subject.otherAnglès--Ensenyamentca_CA
dc.subject.otherDiscursos acadèmicsca_CA
dc.titleVariability in L2 acquisition of formulaic sequences: A study of linguistic factors in the use and learning of phrasal verbs by non-native speakersca_CA
dc.title.alternativeLa variabilidad en la adquisición de L2 de secuencias de fórmulas: Un estudio de los factores lingüísticos en el uso y el aprendizaje de los verbos compuestos por hablantes no nativosca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleca_CA
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.6035/LanguageV.2012.4.3
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA


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