El llenguatge social de significació privada i la intel.ligència en la comunicació referencial infantil.
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/13
comunitat-uji-handle2:10234/3893
comunitat-uji-handle3:10234/169161
comunitat-uji-handle4:10234/4033
BIBLIOMetadatos
Título
El llenguatge social de significació privada i la intel.ligència en la comunicació referencial infantil.Autoría
Fecha de Publicación
1995Resumen
S'estudia el llenguatge social de significació privada, o sia, adreçat però no adaptat al destinatari. Això es realitza mitjançant una tasca de comunicació referencial, de dibuixos amb formes insòlites, aplicada a ... [+]
S'estudia el llenguatge social de significació privada, o sia, adreçat però no adaptat al destinatari. Això es realitza mitjançant una tasca de comunicació referencial, de dibuixos amb formes insòlites, aplicada a infants de 3r curs d'EGB. La meitat d'ells tenen un QI inferior, essent superior en la resta d'individus. Els missatges són analitzats considerant-ne la longitud, diversitat de vocabulari, tipologia i eficàcia, comparant-ho en part amb Fussell i Krauss (1989a i 1989b). El principal resultat és l'ús d'un llenguatge social de significació privada -manifestat en l'abreviació- significativament més freqüent en els subjectes amb QI inferior, corroborant així la teoria vygotskyana. [-]
The social speech with private meaning, that is, adressed but not adapted to the decoder; is studied. This is done through a referential communication task, of drawings with novel forms, applied to children of third ... [+]
The social speech with private meaning, that is, adressed but not adapted to the decoder; is studied. This is done through a referential communication task, of drawings with novel forms, applied to children of third grade from elementary school. Half of them have an inferior IQ, which is superior in the remaining individuals. Messages are analyzed considering the length, diversity of vocabulary, typology and efficiency, comparing that partially with Fussell & Krauss (1989a & 1989b). The main result is the use of a social speech with private meaning -shown in the abbreviation- significantly more frequent on the subjects with inferior IQ, supporting thus the Vygotskyan theory. [-]
Palabras clave / Materias
Cita bibliográfica
GIRBAU MASSANA, Dolors. El llenguatge social de significació privada i la intel.ligència en la comunicació referencial infantil. Anuari de l’Agrupació Borrianenca de Cultura: revista de recerca humanística i científica, 1995, núm. 6, p. 155-166Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/article; TEXTEditor
Agrupació Borrianenca de CulturaDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones
- Any 1995 - Núm. VI [13]