El llenguatge social de significació privada i la intel.ligència en la comunicació referencial infantil.
View/ Open
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/13
comunitat-uji-handle2:10234/3893
comunitat-uji-handle3:10234/169161
comunitat-uji-handle4:10234/4033
BIBLIOMetadata
Title
El llenguatge social de significació privada i la intel.ligència en la comunicació referencial infantil.Author (s)
Date
1995Abstract
S'estudia el llenguatge social de significació privada, o sia, adreçat però no adaptat al destinatari. Això es realitza mitjançant una tasca de comunicació referencial, de dibuixos amb formes insòlites, aplicada a ... [+]
S'estudia el llenguatge social de significació privada, o sia, adreçat però no adaptat al destinatari. Això es realitza mitjançant una tasca de comunicació referencial, de dibuixos amb formes insòlites, aplicada a infants de 3r curs d'EGB. La meitat d'ells tenen un QI inferior, essent superior en la resta d'individus. Els missatges són analitzats considerant-ne la longitud, diversitat de vocabulari, tipologia i eficàcia, comparant-ho en part amb Fussell i Krauss (1989a i 1989b). El principal resultat és l'ús d'un llenguatge social de significació privada -manifestat en l'abreviació- significativament més freqüent en els subjectes amb QI inferior, corroborant així la teoria vygotskyana. [-]
The social speech with private meaning, that is, adressed but not adapted to the decoder; is studied. This is done through a referential communication task, of drawings with novel forms, applied to children of third ... [+]
The social speech with private meaning, that is, adressed but not adapted to the decoder; is studied. This is done through a referential communication task, of drawings with novel forms, applied to children of third grade from elementary school. Half of them have an inferior IQ, which is superior in the remaining individuals. Messages are analyzed considering the length, diversity of vocabulary, typology and efficiency, comparing that partially with Fussell & Krauss (1989a & 1989b). The main result is the use of a social speech with private meaning -shown in the abbreviation- significantly more frequent on the subjects with inferior IQ, supporting thus the Vygotskyan theory. [-]
Bibliographic citation
GIRBAU MASSANA, Dolors. El llenguatge social de significació privada i la intel.ligència en la comunicació referencial infantil. Anuari de l’Agrupació Borrianenca de Cultura: revista de recerca humanística i científica, 1995, núm. 6, p. 155-166Type
info:eu-repo/semantics/article; TEXTPublisher
Agrupació Borrianenca de CulturaRights
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
This item appears in the folowing collection(s)
- Any 1995 - Núm. VI [13]