El llenguatge social de significació privada i la intel.ligència en la comunicació referencial infantil.
Visualitza/
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/13
comunitat-uji-handle2:10234/3893
comunitat-uji-handle3:10234/169161
comunitat-uji-handle4:10234/4033
BIBLIOMetadades
Títol
El llenguatge social de significació privada i la intel.ligència en la comunicació referencial infantil.Autoria
Data de publicació
1995Resum
S'estudia el llenguatge social de significació privada, o sia, adreçat però no adaptat al destinatari. Això es realitza mitjançant una tasca de comunicació referencial, de dibuixos amb formes insòlites, aplicada a ... [+]
S'estudia el llenguatge social de significació privada, o sia, adreçat però no adaptat al destinatari. Això es realitza mitjançant una tasca de comunicació referencial, de dibuixos amb formes insòlites, aplicada a infants de 3r curs d'EGB. La meitat d'ells tenen un QI inferior, essent superior en la resta d'individus. Els missatges són analitzats considerant-ne la longitud, diversitat de vocabulari, tipologia i eficàcia, comparant-ho en part amb Fussell i Krauss (1989a i 1989b). El principal resultat és l'ús d'un llenguatge social de significació privada -manifestat en l'abreviació- significativament més freqüent en els subjectes amb QI inferior, corroborant així la teoria vygotskyana. [-]
The social speech with private meaning, that is, adressed but not adapted to the decoder; is studied. This is done through a referential communication task, of drawings with novel forms, applied to children of third ... [+]
The social speech with private meaning, that is, adressed but not adapted to the decoder; is studied. This is done through a referential communication task, of drawings with novel forms, applied to children of third grade from elementary school. Half of them have an inferior IQ, which is superior in the remaining individuals. Messages are analyzed considering the length, diversity of vocabulary, typology and efficiency, comparing that partially with Fussell & Krauss (1989a & 1989b). The main result is the use of a social speech with private meaning -shown in the abbreviation- significantly more frequent on the subjects with inferior IQ, supporting thus the Vygotskyan theory. [-]
Paraules clau / Matèries
Cita bibliogràfica
GIRBAU MASSANA, Dolors. El llenguatge social de significació privada i la intel.ligència en la comunicació referencial infantil. Anuari de l’Agrupació Borrianenca de Cultura: revista de recerca humanística i científica, 1995, núm. 6, p. 155-166Tipus de document
info:eu-repo/semantics/article; TEXTEditor
Agrupació Borrianenca de CulturaDrets d'accés
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Apareix a les col.leccions
- Any 1995 - Núm. VI [13]