Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorOrtells Roca, Miguel Juan
dc.contributor.authorArtero Broch, Immaculada
dc.date.accessioned2012-05-11T06:58:19Z
dc.date.available2012-05-11T06:58:19Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationQuaderns Digitals (2011) núm. 66ca_CA
dc.identifier.issn1575-9393
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/37001
dc.description.abstractEls canvis que afectaren les ciències de la naturalesa durant el segle XX – especialment, a partir de la seua segona meitat-, arribaren, de la mà de la Medicina, a la “ciència de l’esperit”, la Psicologia, i, mitjançant ella, a la Pedagogia. L’aprofundiment en el coneixement de l’ésser humà com entitat biològica i fisiològica, l’impacte de la “higiene com a valor” en molts aspectes de la societat d’entre segles –fins en la seua acepció “social”-, els problemes organitzatius derivats de la implementació del dret d’“escolarització universal”, i un intent de convertir la Pedagogia en l’instrument de regeneració moral per antonomasia, convergeixen en Europa per tal de fer nèixer l’atenció psicoeducativa als i a les alumnes de difícil ajust en el sistema educatiu. Insignes científics de diferents camps del saber aporten, front els problemes d’ajust que presenten eixos i eixes alumnes, conceptes, experiències, crítiques i enfocaments que instauren las bases d’allò què, a partir de les primeres dècades del segle XX, s’anomenarà Educació Especial o Pedagogia Correctiva o Terapèutica.ca_CA
dc.description.abstractThe changes that affected the natural sciences during the 20th century – especially as of its second half – took place thanks to Medicine, the ‘science of the spirit’, Psychology and, through this latter, Pedagogy. Gaining a deeper understanding of the human being as a biological and physiological entity, the impact of ‘hygiene as a value’ in many aspects of society at the turn of the century – even in its ‘social’ sense, the organisational problems deriving from the implementation of the right to ‘universal schooling’, and an attempt to turn Pedagogy into the instrument of moral regeneration par excellence, converged in Europe to give rise to psycho-educational attention for pupils that had difficulty fitting into the educational system. To help deal with the problems of adaptation displayed by those pupils, prominent scientists from different fields of knowledge proposed concepts, experiences, criticism and approaches that established the foundations for what, from the early decades of the 20th century, was to be called Special Education or Corrective or Therapeutic Pedagogy.
dc.format.extent23 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherCentre d'Estudis Vall de Segóca_CA
dc.rights© Centre d'Estudis Vall de Segóca_CA
dc.rights.urihttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/*
dc.subjectAlumnes amb deficiència intel·lectual
dc.subjectEducació especial
dc.subjectPedagogia terapéutica
dc.subjectIntervenció psicopedagògica
dc.subjectHistòria de l’educació europea al segle XX
dc.subjectStudents with mental retardation
dc.subjectSpecial education
dc.subjectTherapeutic pedagogy
dc.subjectEducational psychology
dc.subjectHistory of education in Europe in the 20th century
dc.subject.lcshSpecial education—Europe—History—20th century
dc.subject.otherEducació especial—Europa—Història—S. XX
dc.titleL'origen moral de la segregació escolar a Europa : la metàfora de “la poma podrida”ca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA
dc.relation.publisherVersionhttp://www.quadernsdigitals.net/datos_web/hemeroteca/r_1/nr_813/a_10989/10989.htmlca_CA


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem