Relating through the coast – Poetic documentary film and archipelagic thinking
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/10
comunitat-uji-handle2:10234/158177
comunitat-uji-handle3:10234/159025
comunitat-uji-handle4:10234/207962
REVISTESMetadatos
Título
Relating through the coast – Poetic documentary film and archipelagic thinkingAutoría
Fecha de publicación
2023-12Editor
Universitat Jaume I. Servei d'Activitats Socioculturals (SASC); Seminari Permanent d'Aprenentatge en Participació Comunitària 'Garbell'ISSN
2386-5458Cita bibliográfica
Halton-Hernandez, N. (2023). Relating Through The Coast – Poetic Documentary Film And Archipelagic Thinking. kult-ur, 10 (20). https://doi.org/10.6035/kult-ur.7645Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/articleVersión de la editorial
https://www.e-revistes.uji.es/index.php/kult-ur/article/view/7645Versión
info:eu-repo/semantics/publishedVersionPalabras clave / Materias
Documentary Film | Archipelagic Thinking | Coasts | Film Studies | Environmental Humanities | Blue Humanities | Translocal | Decolonial Method | Cine Documental | Pensamiento Archipelágico | Costas | Estudios Cinematográficos | Humanidades Ambientales | Humanidades Azules | Translocal | Métodos Decoloniales | Cinema Documental | Pensament Arxipelàgic | Estudis Cinematogràfics | Humanitats Ambientals | Humanitats Blaves | Mètodes Decolonials
Resumen
This article looks to the coast as a crucial site to consider environmental issues through visual media. I argue that the meeting point of water and land is an evocative site for meaning making in documentary film. ... [+]
This article looks to the coast as a crucial site to consider environmental issues through visual media. I argue that the meeting point of water and land is an evocative site for meaning making in documentary film. By looking to modern documentaries representing the coast, I recognise the importance of style and aesthetics in communicating world views through audio-visual forms. Veering away from more traditional approaches to film analysis, I pursue place-based theory and put forward Édouard Glissant’s “archipelagic thinking” as a framework for analysis. The archipelago, a group of islands connected by the ocean, becomes a metaphor for world formation and formal analysis is approached through the lens of oceanic relation. Local depictions are favoured to provide intimate views and understandings of coastal issues. I argue that by framing the local coast, we can extend to views of translocalism. When considering overwhelming global processes related to the environment and climate crisis, translocalism aids the comprehension of complex global processes. [-]
Este artículo mira a la costa como un sitio crucial para considerar
cuestiones ambientales a través de medios visuales. Sostiene que el punto de
encuentro del agua y la tierra es un lugar evocador para la creación ... [+]
Este artículo mira a la costa como un sitio crucial para considerar
cuestiones ambientales a través de medios visuales. Sostiene que el punto de
encuentro del agua y la tierra es un lugar evocador para la creación de significado en el cine documental. Al ver documentales modernos que representan la costa, reconocemos la importancia del estilo y la estética a la hora de
comunicar visiones del mundo a través de formas audiovisuales. Alejándonos
de enfoques más tradicionales del análisis cinematográfico, se sigue la teoría
basada en el lugar y propone el “pensamiento archipelágico” de Édouard Glissant como marco para el análisis. El archipiélago, un grupo de islas conectadas por el océano, se convierte en una metáfora de la formación del mundo y
el análisis formal se aborda a través de la lente de la relación oceánica. Se prefieren las representaciones locales para proporcionar puntos de vista íntimos
y una comprensión de los problemas costeros. Sostenemos que al enmarcar la
costa local, podemos extendernos a visiones de translocalismo. Al considerar
procesos globales abrumadores relacionados con el medio ambiente y la crisis
climática, el translocalismo ayuda a comprender procesos globales complejos. [-]
Aquest article mira a la costa com un lloc crucial per a considerar
qüestions ambientals a través de mitjans visuals. Sosté que el punt de trobada de l’aigua i la terra és un lloc evocador per a la creació de significat ... [+]
Aquest article mira a la costa com un lloc crucial per a considerar
qüestions ambientals a través de mitjans visuals. Sosté que el punt de trobada de l’aigua i la terra és un lloc evocador per a la creació de significat al
cinema documental. En veure documentals moderns que representen la costa,
reconeixem la importància de l’estil i l’estètica a l’hora de comunicar visions
del món a través de formes audiovisuals. Allunyant-nos d’enfocaments més
tradicionals de l’anàlisi cinematogràfica, se segueix la teoria basada en el lloc
i proposa el “pensament arxipelàgic” d’Édouard Glissant com a marc per a
l’anàlisi. L’arxipèlag, un grup d’illes connectades per l’oceà, es converteix
en una metàfora de la formació del món i l’anàlisi formal s’aborda a través
de la lent de la relació oceànica. Es prefereixen les representacions locals per
a proporcionar punts de vista íntims i una comprensió dels problemes costaners. Sostenim que en emmarcar la costa local, podem estendre’ns a visions
de translocalisme. En considerar processos globals aclaparadors relacionats
amb el medi ambient i la crisi climàtica, el translocalisme ajuda a comprendre
processos globals complexos. [-]
Publicado en
kult-ur: revista interdisciplinària sobre la cultura de la ciutat, vol. 10, núm. 20Derechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess