Bernardo de Toro: Relics, Portraits, and Commemoration in Seventeenth-Century Spain
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Título
Bernardo de Toro: Relics, Portraits, and Commemoration in Seventeenth-Century SpainAutoría
Fecha de publicación
2023Editor
Taylor and Francis GroupISSN
1468-2737; 1745-820XCita bibliográfica
Pablo González Tornel (2022) Bernardo de Toro: Relics, Portraits, and Commemoration in Seventeenth-Century Spain, Hispanic Research Journal, 23:5, 393-412, DOI: 10.1080/14682737.2023.2249386Tipo de documento
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Resumen
Bernardo de Toro (Seville 1570–Rome 1643) was a devotee of theImmaculate Conception and the last leader of a mystic groupcalled the Brotherhood of La Granada. This article analyses whatToro did to create two shrines ... [+]
Bernardo de Toro (Seville 1570–Rome 1643) was a devotee of theImmaculate Conception and the last leader of a mystic groupcalled the Brotherhood of La Granada. This article analyses whatToro did to create two shrines dedicated to the Brotherhood inthe convents of La Concepci on (Lebrija) and La Encarnaci on(Seville) of which neither has survived. This article reassemblestheir original components, which included the remains of the fourleaders of the Brotherhood and investigates how Toro combinedthe relics of the four men, their portraits and the image of theImmaculate Conception in order to safeguard their spirituallegacy. [-]
Bernardo de Toro (Sevilla 1570–Roma 1643) fue un devoto de la Inmaculada Concepción y el último líder de una hermandad mística llamada la Congregación de la Granada. Este artículo estudia las diferentes acciones ... [+]
Bernardo de Toro (Sevilla 1570–Roma 1643) fue un devoto de la Inmaculada Concepción y el último líder de una hermandad mística llamada la Congregación de la Granada. Este artículo estudia las diferentes acciones emprendidas por Toro para crear dos santuarios para su congregación en los conventos femeninos de La Concepción en Lebrija y La Encarnación en Sevilla. Ninguno de estos ha llegado hasta nuestros días, pero este ensayo reconstruye sus diversos componentes, entre los que se encontraban los restos de los líderes de la hermandad. Además, analiza como Toro combinó las reliquias de estos cuatro hombres con sus retratos y con la imagen de la Inmaculada Concepción para proteger su legado espiritual del olvido. [-]
Publicado en
Hispanic Research Journal, 23:5, 393-412Derechos de acceso
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