Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorVivancos, Alba
dc.date.accessioned2024-02-02T12:29:27Z
dc.date.available2024-02-02T12:29:27Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.issn1989-7103
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/205683
dc.description.abstractKevin W. H. Tai, PhD in Applied Linguistics at UCL (London) and current editor of journals such as the International Journal of Bilingual Education and Bilingualism (Routledge), presents his book Multimodal Conversational Analysis and Interpretative Phenomenological Analysis: A methodological framework for researching translanguaging in multilingual classrooms in early 2023. In it, Tai discusses both the combination of two types of analysis (multimodal conversational and interpretative phenomenological), as well as more theoretical aspects of his study, such as the differentiation between translingualism and code-switching or the different definitions that translingualism has received in the last two decades. In order to defend the joint use of these two analyses, Tai presents part of his doctoral research. In addition, he responds to the criticisms of invalidity that the interpretative phenomenological method has received. In this review, I will present the structure of the book, the division of chapters, Tai's bibliographical summary, and Tai's exposition of theories and criticisms.ca_CA
dc.description.abstractKevin W. H. Tai, doctor en lingüística aplicada en la UCL (Londres) y actual editor de revistas como la International Journal of Bilingual Education and Bilingualism (Routledge), entre otras, presenta su libro Multimodal Conversational Analysis and Interpretative Phenomenological Analysis: A methodological framework for researching translanguaging in multilingual classrooms a principios de 2023. En él, Tai aborda tanto la combinación de dos tipos de análisis (conversacional multimodal e interpretativo fenomenológico), como también aspectos más teóricos de su estudio, como pueden ser la diferenciación entre translingüismo y code-switching o las diferentes definiciones que el translingüismo ha recibido en las últimas dos décadas. Tai presenta, para defender el uso conjunto de estos dos análisis, parte de su investigación doctoral. Además, responde a las críticas de invalidez que el método interpretativo fenomenológico ha recibido. En esta reseña, presentaré la estructura del libro, la división de capítulos, el resumen bibliográfico de Tai y la exposición de teorías y críticas que este lleva a cabo.ca_CA
dc.description.abstractKevin W. H. Tai, doctor en lingüística aplicada en la UCL (Londres) i actual editor de revistes com la International Journal of Bilingual Education and Bilingualism (Routledge), entre altres, presenta el seu llibre Multimodal Conversational Analysis and Interpretative Phenomenological Analysis: A methodological framework for researching translanguaging in multilingual classrooms a principis de 2023. En ell, Tai aborda tant la combinació de dos tipus d'anàlisis (conversacional multimodal i interpretatiu fenomenològic), com també aspectes més teòrics del seu estudi, com poden ser la diferenciació entre les transferències lingüístiques i l'alternança de codi o les diferents definicions que la transferència lingüística ha rebut en les últimes dues dècades. Tai presenta, per a defensar l'ús conjunt d'aquestes dues anàlisis, part de la seua recerca doctoral. A més, respon a les crítiques d'invalidesa que el mètode interpretatiu fenomenològic ha rebut. En aquesta ressenya, presentaré l'estructura del llibre, la divisió de capítols, el resum bibliogràfic de Tai i l'exposició de teories i crítiques que aquest duu a terme.ca_CA
dc.format.extent6 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isoengca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume I. Departament d'Estudis Anglesosca_CA
dc.relation.isPartOfLanguage Value, 2023, vol.16, no 2ca_CA
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ca_CA
dc.subjecttranslingualismca_CA
dc.subjectmultimodal conversation analysisca_CA
dc.subjectinterpretative phenomenological analysisca_CA
dc.subjecttranslingüismoca_CA
dc.subjectanálisis conversacional multimodalca_CA
dc.subjectanálisis interpretativo fenomenológicoca_CA
dc.subjecttranslingüismeca_CA
dc.subjectanàlisi de conversa multimodalca_CA
dc.subjectanàlisi interpretatiu fenomenològicca_CA
dc.titleBook review Multimodal Conversation Analysis and Interpretative Phenomenological Analysis: A Methodological Framework for Researching Translanguaging in Multilingual Classroomca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/reviewca_CA
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.6035/languagev.7793
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA
dc.relation.publisherVersionhttps://www.e-revistes.uji.es/index.php/languagevalue/article/view/7793ca_CA
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionca_CA


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como: http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/