Mostrar el registro sencillo del ítem
L'aprenentatge cooperatiu com a estratègia per al desenvolupament de competències socials i acadèmiques en l'educació infantil
dc.contributor.author | Martí Meliá, Laura | |
dc.contributor.other | Segarra Arnau, Tomas | |
dc.contributor.other | Universitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la Literatura | |
dc.date.accessioned | 2023-10-03T10:27:25Z | |
dc.date.available | 2023-10-03T10:27:25Z | |
dc.date.issued | 2023-07-05 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/204400 | |
dc.description | Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1840. Curs 2022-2023 | ca_CA |
dc.description.abstract | Aquest Treball de Fi de Grau té com a objectiu implementar l'aprenentatge cooperatiu en un aula de 3 anys d'educació infantil utilitzant un enfocament d’Investigació-Acció. L'aprenentatge cooperatiu és un enfocament pedagògic que fomenta la col·laboració i el treball en equip entre els infants, promovent el desenvolupament social i emocional, així com el seu aprenentatge acadèmic. En aquest estudi, es realitza una Investigació-Acció en la qual s’assumeix el paper de professora en l'aula de 3 anys. El procés consta de diverses etapes, incloent la planificació, implementació, observació i reflexió sobre la pràctica pedagògica, així com la realització d'ajustos i millores contínues basades en les dades recopilades. El marc teòric del TFG sosté la importància de l'aprenentatge cooperatiu en l'educació infantil, destacant els seus beneficis en el desenvolupament socioemocional dels infants i en la seua adquisició de coneixements i habilitats. A més, es revisa la literatura existent sobre l'aprenentatge cooperatiu en aquesta etapa educativa per justificar la necessitat d'aquesta investigació. L'aplicació pràctica de l'aprenentatge cooperatiu es duu a terme mitjançant la implementació de diverses activitats i estratègies en l'aula de 3 anys. Aquests inclouen treballs en petits grups, tasques col·laboratives, resolució de problemes conjunta i intercanvi d'idees i opinions entre els infants. Es recopilen dades a través d'observacions sistemàtiques i registres d'observació per avaluar l'efectivitat de la implementació. La Investigació-Acció permet un procés de reflexió contínua sobre les pràctiques pedagògiques i l'adaptació de l'aprenentatge cooperatiu a les necessitats i característiques dels infants de 3 anys. Això proporciona informació valuosa per a la presa de decisions i per a la millora de les pràctiques educatives en futurs contextos d'aprenentatge cooperatiu en educació infantil. Mitjançant aquest TFG, es busca contribuir al coneixement sobre l'aprenentatge cooperatiu en les primeres etapes educatives i proporcionar recomanacions pràctiques per als professionals de l'educació interessats en implementar aquest enfocament en aules de 3 anys d'educació infantil. | ca_CA |
dc.format.extent | 20 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ | ca_CA |
dc.subject | Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil | ca_CA |
dc.subject | Grado en Maestro o Maestra de Educación Infantil | ca_CA |
dc.subject | Bachelor's Degree in Preschool Education | ca_CA |
dc.subject | Aprenentatge | ca_CA |
dc.subject | cooperatiu | ca_CA |
dc.subject | social | ca_CA |
dc.subject | millora | ca_CA |
dc.subject | competències | ca_CA |
dc.subject | estratègia | ca_CA |
dc.subject | investigació | ca_CA |
dc.title | L'aprenentatge cooperatiu com a estratègia per al desenvolupament de competències socials i acadèmiques en l'educació infantil | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca_CA |
dc.educationLevel | Estudios de Grado | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | ca_CA |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil [1149]
MI1040; MI1840