Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorMartí Meliá, Laura
dc.contributor.otherSegarra Arnau, Tomas
dc.contributor.otherUniversitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la Literatura
dc.date.accessioned2023-10-03T10:27:25Z
dc.date.available2023-10-03T10:27:25Z
dc.date.issued2023-07-05
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/204400
dc.descriptionTreball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1840. Curs 2022-2023ca_CA
dc.description.abstractAquest Treball de Fi de Grau té com a objectiu implementar l'aprenentatge cooperatiu en un aula de 3 anys d'educació infantil utilitzant un enfocament d’Investigació-Acció. L'aprenentatge cooperatiu és un enfocament pedagògic que fomenta la col·laboració i el treball en equip entre els infants, promovent el desenvolupament social i emocional, així com el seu aprenentatge acadèmic. En aquest estudi, es realitza una Investigació-Acció en la qual s’assumeix el paper de professora en l'aula de 3 anys. El procés consta de diverses etapes, incloent la planificació, implementació, observació i reflexió sobre la pràctica pedagògica, així com la realització d'ajustos i millores contínues basades en les dades recopilades. El marc teòric del TFG sosté la importància de l'aprenentatge cooperatiu en l'educació infantil, destacant els seus beneficis en el desenvolupament socioemocional dels infants i en la seua adquisició de coneixements i habilitats. A més, es revisa la literatura existent sobre l'aprenentatge cooperatiu en aquesta etapa educativa per justificar la necessitat d'aquesta investigació. L'aplicació pràctica de l'aprenentatge cooperatiu es duu a terme mitjançant la implementació de diverses activitats i estratègies en l'aula de 3 anys. Aquests inclouen treballs en petits grups, tasques col·laboratives, resolució de problemes conjunta i intercanvi d'idees i opinions entre els infants. Es recopilen dades a través d'observacions sistemàtiques i registres d'observació per avaluar l'efectivitat de la implementació. La Investigació-Acció permet un procés de reflexió contínua sobre les pràctiques pedagògiques i l'adaptació de l'aprenentatge cooperatiu a les necessitats i característiques dels infants de 3 anys. Això proporciona informació valuosa per a la presa de decisions i per a la millora de les pràctiques educatives en futurs contextos d'aprenentatge cooperatiu en educació infantil. Mitjançant aquest TFG, es busca contribuir al coneixement sobre l'aprenentatge cooperatiu en les primeres etapes educatives i proporcionar recomanacions pràctiques per als professionals de l'educació interessats en implementar aquest enfocament en aules de 3 anys d'educació infantil.ca_CA
dc.format.extent20 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume Ica_CA
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ca_CA
dc.subjectGrau en Mestre o Mestra d'Educació Infantilca_CA
dc.subjectGrado en Maestro o Maestra de Educación Infantilca_CA
dc.subjectBachelor's Degree in Preschool Educationca_CA
dc.subjectAprenentatgeca_CA
dc.subjectcooperatiuca_CA
dc.subjectsocialca_CA
dc.subjectmilloraca_CA
dc.subjectcompetènciesca_CA
dc.subjectestratègiaca_CA
dc.subjectinvestigacióca_CA
dc.titleL'aprenentatge cooperatiu com a estratègia per al desenvolupament de competències socials i acadèmiques en l'educació infantilca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisca_CA
dc.educationLevelEstudios de Gradoca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/