La història educativa del Quartico: Un viatge d’investigació des del meu poble
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
La història educativa del Quartico: Un viatge d’investigació des del meu pobleAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Martí-Puig, Manuel; Universitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la LiteraturaFecha de publicación
2023-06-07Editor
Universitat Jaume IResumen
En aquest treball s’exposa la investigació realitzada sobre l'educació al poble de Benlloc,
específicament a l'escola del Quartico durant els anys quaranta i cinquanta. Aquesta s’ha
portat a terme gràcies a Consuelo ... [+]
En aquest treball s’exposa la investigació realitzada sobre l'educació al poble de Benlloc,
específicament a l'escola del Quartico durant els anys quaranta i cinquanta. Aquesta s’ha
portat a terme gràcies a Consuelo Falcó Sales, alumna de l’escola del Quartico en els anys
cinquanta. D’aquesta manera, per tal de conèixer les seues vivències s’hi va ejecutar una
entrevista personal.
Així mateix, amb les seues vivències i la cerca en diverses fonts sobre el Quartico, un llogaret
en el terme municipal de Benlloc, s’hi ha pogut saber com era la realitat de l’escola rural
mixta. Aquesta comptava amb uns 30 o 40 alumnes de les masies pròximes, però a mesura
que passava el temps, el nombre d'estudiants va disminuir. Les seues instal·lacions estaven
equipades amb una pissarra de fusta penjada en la paret, i utilitzaven motxilles de cartró i un
rellotge de sol per a saber l'hora.
Durant la dictadura, Consuelo va ser alumna a l'escola del Quartico, on rebia una educació
bàsica i els mestres que la impartien tenien una formació limitada. En aquestes escoles, degut
al règim hi havien assignatures diferents per a cada gènere. Per tant, les dones cursaven les
assignatures destinades als treballs de la llar, mentre que els homes no.
A més, la majoria de l'alumnat d’aquestes escoles havien d’abandonar-les per ajudar a casa,
en la ramaderia o bé, en l’agricultura. En conseqüència, molta població en aquell temps era
pràcticament analfabeta ja que no podien acabar la seua formació bàsica.
Així mateix, mitjançant el relat de la història de vida i la investigació s’han pogut apreciar
aspectes importants sobre la vida al poble i les circumstàncies educatives durant aquell
període. Per consegüent, es contribueix a la comprensió de l'educació rural en l'època i el seu
impacte en la vida de les comunitats locals. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària (Pla de 2018). Codi: MP1840. Curs acadèmic: 2022/2023
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess