La història educativa del Quartico: Un viatge d’investigació des del meu poble
Visualitza/
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadades
Títol
La història educativa del Quartico: Un viatge d’investigació des del meu pobleAutoria
Tutor/Supervisor; Universitat.Departament
Martí-Puig, Manuel; Universitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la LiteraturaData de publicació
2023-06-07Editor
Universitat Jaume IResum
En aquest treball s’exposa la investigació realitzada sobre l'educació al poble de Benlloc,
específicament a l'escola del Quartico durant els anys quaranta i cinquanta. Aquesta s’ha
portat a terme gràcies a Consuelo ... [+]
En aquest treball s’exposa la investigació realitzada sobre l'educació al poble de Benlloc,
específicament a l'escola del Quartico durant els anys quaranta i cinquanta. Aquesta s’ha
portat a terme gràcies a Consuelo Falcó Sales, alumna de l’escola del Quartico en els anys
cinquanta. D’aquesta manera, per tal de conèixer les seues vivències s’hi va ejecutar una
entrevista personal.
Així mateix, amb les seues vivències i la cerca en diverses fonts sobre el Quartico, un llogaret
en el terme municipal de Benlloc, s’hi ha pogut saber com era la realitat de l’escola rural
mixta. Aquesta comptava amb uns 30 o 40 alumnes de les masies pròximes, però a mesura
que passava el temps, el nombre d'estudiants va disminuir. Les seues instal·lacions estaven
equipades amb una pissarra de fusta penjada en la paret, i utilitzaven motxilles de cartró i un
rellotge de sol per a saber l'hora.
Durant la dictadura, Consuelo va ser alumna a l'escola del Quartico, on rebia una educació
bàsica i els mestres que la impartien tenien una formació limitada. En aquestes escoles, degut
al règim hi havien assignatures diferents per a cada gènere. Per tant, les dones cursaven les
assignatures destinades als treballs de la llar, mentre que els homes no.
A més, la majoria de l'alumnat d’aquestes escoles havien d’abandonar-les per ajudar a casa,
en la ramaderia o bé, en l’agricultura. En conseqüència, molta població en aquell temps era
pràcticament analfabeta ja que no podien acabar la seua formació bàsica.
Així mateix, mitjançant el relat de la història de vida i la investigació s’han pogut apreciar
aspectes importants sobre la vida al poble i les circumstàncies educatives durant aquell
període. Per consegüent, es contribueix a la comprensió de l'educació rural en l'època i el seu
impacte en la vida de les comunitats locals. [-]
Paraules clau / Matèries
Descripció
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària (Pla de 2018). Codi: MP1840. Curs acadèmic: 2022/2023
Tipus de document
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDrets d'accés
info:eu-repo/semantics/openAccess