La formació inicial dels mestres en la primera meitat del segle XX
View/ Open
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadata
Title
La formació inicial dels mestres en la primera meitat del segle XXAuthor (s)
Tutor/Supervisor; University.Department
Traver-Martí, Joan Andrés; Universitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la LiteraturaDate
2023-06-09Publisher
Universitat Jaume IAbstract
El present treball de fi de grau és una investigació biogràfica-narrativa sobre la formació dels mestres
en la primera meitat del segle XX, tenint com a fil conductor la història de vida del mestre Jacinto
Bellés ... [+]
El present treball de fi de grau és una investigació biogràfica-narrativa sobre la formació dels mestres
en la primera meitat del segle XX, tenint com a fil conductor la història de vida del mestre Jacinto
Bellés Beltrán. La finalitat d’aquesta investigació és mostrar de manera detallada la realitat de la
formació dels mestres, analitzant els canvis observats entre la formació docent actual i la d’ençà.
Per tal de dur a terme aquest treball s’ha fet servir una metodologia qualitativa, s’han recuperat
documents i s’han realitzat entrevistes a persones que van conèixer al protagonista tant a nivell
personal com professional. Amb tot açò, es reconstrueix la història de vida de Jacinto Bellés Beltrán
en la seva etapa formativa i es reflexiona sobre la formació dels mestres que desenvoluparen la
seua tasca docent en un context rural. Els resultats obtinguts ens duen a plantejar-nos diferents
qüestions en relació a la formació dels/les futurs/es mestres com, per exemple, per a quin tipus
d’escoles se’ns prepara des de la Universitat? [-]
The present thesis is a biographical-narrative research on the training of teachers in the first half of
the 20th century, having as a guiding thread the life story of the teacher Jacinto Bellés Beltrán. The
purpose ... [+]
The present thesis is a biographical-narrative research on the training of teachers in the first half of
the 20th century, having as a guiding thread the life story of the teacher Jacinto Bellés Beltrán. The
purpose of this research is to show in detail the reality of teacher training, analysing the changes
observed between current teacher training and that of the past.
In order to carry out this work, a qualitative methodology has been used, documents have been
retrieved and interviews have been carried out with people who knew the protagonist both on a
personal and professional level. With all this, the life story of Jacinto Bellés Beltrán in his formative
stage is reconstructed and we reflect on the training of the teachers who carried out their teaching
work in a rural context. The results obtained lead us to consider different questions in relation to the
training of future teachers, such as, for example, what type of schools does the University prepare
us for? [-]
Subject
Description
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària (Pla de 2018). Codi: MP1840. Curs acadèmic: 2022/2023
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccess