La Performance com a mitjà de l'estudi de la gestió de les emocions
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
La Performance com a mitjà de l'estudi de la gestió de les emocionsAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Ventura Chalmeta, Ester; Universitat Jaume I. Departament d'Educació i Didàctiques EspecífiquesFecha de publicación
2023-06-07Editor
Universitat Jaume IResumen
Aquest treball planteja una proposta didàctica dirigida a establir una nova metodologia de
treball dins de l’Àrea de l’Educació Artística, en l’àmbit de l’Educació Primària. D’aquesta
manera es presenta un format ... [+]
Aquest treball planteja una proposta didàctica dirigida a establir una nova metodologia de
treball dins de l’Àrea de l’Educació Artística, en l’àmbit de l’Educació Primària. D’aquesta
manera es presenta un format educatiu diferenciat de la resta, on predomina l’experimentació
de l’alumnat, i l’assoliment de l’aprenentatge d’una manera creativa, autònoma i activa.
L’activitat es realitza a partir de l’interès i curiositat que es sent front de la influència del cos
humà, i les seves expressions, com a element artístic. Amb l’objectiu, a més, de conèixer i
gestionar les emocions que poden esdevenir de les diferents Accions Performatives
estudiades i creades amb l’alumnat. Aquest treball, s’ha dut a terme a traves de l’Educació
Artística i la Performance, les quals s’utilitzen com una eina per a potenciar
l’autoconeixement, la creativitat i l’educació emocional.
Es treballa partint d’una obra determinada, que s’establirà com a punt de partida i nucli
d’investigació. Aquesta és la Performance de Yoann Bourgeosis, “El èxit no és lineal”, la qual
reivindica la dificultat i variabilitat de moments i emocions que existeixen en tots els
processos cap a un objectiu final o l’èxit. Relacionem, per tant, aquesta obra amb les diferents
situacions i emocions que l’alumnat pot tindre en el seu procés acadèmic, i que, per tant, ha
de gestionar i aprendre per a assolir l’èxit educatiu i personal.
S’ha treballat mitjançant una metodologia activa, on la Performance és el principal motor de
la Proposta Didàctica. A partir d’aquesta podem establir els coneixements emocionals i de
gestió personal, a més de posteriorment expressar-los i fer-los conèixer de primera mà a la
resta de persones involucrades en el context acadèmic. Treballarem l’autoconeixement i la
creativitat de forma individual i col·lectiva, creant així un ambient segur on els alumnes siguin
capaços d’entendre les diferents situacions emocionals que podem patir en qualsevol
moment, així com saber expressar-les d’una forma artística.
Finalment, observarem les Accions Performatives dels alumnes respecte allò que hem aprés
anteriorment, i es reflexionarà sobre la importància d’entendre i analitzar les emocions
presentades i que podem trobar en els nostres anys a l’escola, així com l’expressió d’aquestes,
en aquest cas, de manera artística. [-]
This document establishes a Didactic Proposal aimed at establishing a new working
methodology within the Art Education Area, in the field of Primary Education. This presents
an educational format distinct from the ... [+]
This document establishes a Didactic Proposal aimed at establishing a new working
methodology within the Art Education Area, in the field of Primary Education. This presents
an educational format distinct from the rest, where the experimentation of students
predominates, and the achievement of learning in a creative, autonomous and active manner.
The activity is carried out on the basis of the interest and curiosity of the influence of the
human body, and its expressions, as an artistic element. In addition, the aim is to learn and
manage the emotions that can become of the different Performing Actions studied and
created with the students. This work has been carried out in the face of artistic education and
performance, which are used as a tool to enhance self-knowledge, creativity and emotional
education.
Work is done on the basis of a specific work, which will be established as a starting point
and core of research. This is Yoann Bourgeosis's Performance, "Success is not linear", which
claims the difficulty and variability of moments and emotions that exist in all processes
towards a final goal or success. We therefore relate this work to the different situations and
emotions that students may have in their academic process, and that they must therefore
manage and learn to achieve academic and personal success.
It has been worked through an active methodology, where performance is the main engine
of the Didactic Proposal. It is on this basis that we can establish emotional and personal
management knowledge, and then express them and make them known first-hand to the
other people involved in the academic context. We will work on self-knowledge and
creativity individually and collectively, thus creating a safe environment where pupils are able
to understand the different emotional situations that we may suffer at any time, as well as to
express them in an artistic way.
Finally, we will look at the Performing Actions of the pupils with regard to what we have
learned before, and we will reflect on the importance of understanding and analyzing the
emotions presented and which we can find in our years in school, as well as the expression
of those emotions, in this case, in an artistic way. [-]
Palabras clave / Materias
Grau en Mestre o Mestra d' Educació Primària | Grado en Maestro o Maestra de Educación Primaria | Bachelor's Degree in Primary Education | Educació Artística | Performance | Yoann Bourgeosis | Educació Primària | Procés Acadèmic | Autoconeixement | Coneixements Emocionals | Artistic Nurture | Primary Nurture | Academic Process | Self-Knowledge | Emotional Kens
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària (Pla de 2018). Codi: MP1840. Curs acadèmic: 2022/2023
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess