Encoratgem l’educació feminista Com abordar la Coeduació al Col·legi Públic de Xèrica
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
Encoratgem l’educació feminista Com abordar la Coeduació al Col·legi Públic de XèricaAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
García Baldán, María Luisa; Universitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la LiteraturaFecha de publicación
2023-06-08Editor
Universitat Jaume IResumen
Per sort, l’escola ha anat evolucionant vers una mirada més inclusiva, igualitària i crítica. Els i les
mestres estan fent una tasca admirable perquè els nens i les nenes tinguen una educació òptima,
a partir d’un ... [+]
Per sort, l’escola ha anat evolucionant vers una mirada més inclusiva, igualitària i crítica. Els i les
mestres estan fent una tasca admirable perquè els nens i les nenes tinguen una educació òptima,
a partir d’un valor bàsic, significatiu i fonamental, com és el respecte. Tanmateix, sembla que
encara falta molt de camí per recórrer, ja que existeixen força mancances, tabús i limitacions a
l’hora de tractar afers com la identitat de gènere, l’educació afectivosexual o l’educació feminista.
En aquest projecte, que tindrà una durada de tres cursos i que sempre partirà dels fets i
experiències de la realitat en les escoles, es reivindicarà tots aquests aspectes esmentats i es
proposaran una sèrie d’accions per a donar-li una mirada lila i coeducadora a tots els aularis del
“CRA Palancia-Mijares”. D’aquesta manera, s’intentarà posar en pràctica una altra educació, amb
suggeriments que trenquen amb un sistema canònic rígid i perpetuador de les desigualtats. Les
seues pàgines respiren crítica, possibilitat i desig amb la mirada posada en un món millor que és,
ni més ni menys, el somni feminista. [-]
Fortunately, schools have been evolving towards a more inclusive, egalitarian, and critical
approach. Teachers are doing an admirable job to ensure that boys and girls receive an optimal
education, based on a basic, ... [+]
Fortunately, schools have been evolving towards a more inclusive, egalitarian, and critical
approach. Teachers are doing an admirable job to ensure that boys and girls receive an optimal
education, based on a basic, meaningful, and fundamental value, such as respect. However, it
seems that there is still a long way to go, as there are still many shortcomings, taboos, and
limitations when it comes to addressing issues such as gender identity, sex education, or feminist
education.
In this project, which will last for three years and will always be based on the facts and experiences
of reality in schools, all of these mentioned aspects will be vindicated, and a series of actions will
be proposed to give a coeducational and "purple" perspective to all classrooms in the "CRA
Palancia-Mijares" area. In this way, an alternative education will be attempted, with suggestions
that break with a rigid canonical system that perpetuates inequalities. Its pages breathe criticism,
possibility, and desire, with a view to a better world, which is, no more and no less, the feminist
dream. [-]
Palabras clave / Materias
Grau en Mestre o Mestra d' Educació Primària | Grado en Maestro o Maestra de Educación Primaria | Bachelor's Degree in Primary Education | Educació feminista | Coeduació | Inclusió | Identitat de gènere | Afectivosexual | Feminist Education | Coeducation | Inclusion | Gender Identity | Sex Education
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària (Pla de 2018). Codi: MP1840. Curs acadèmic: 2022/2023
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess