Dues visions feministes en el cinema d’Agnès Varda: de l’ortodòxia a la dissolució
![Thumbnail](/xmlui/bitstream/handle/10234/203250/nadal_42_2023.pdf.jpg?sequence=4&isAllowed=y)
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/10
comunitat-uji-handle2:10234/158177
comunitat-uji-handle3:10234/606
comunitat-uji-handle4:10234/203157
REVISTESMetadatos
Título
Dues visions feministes en el cinema d’Agnès Varda: de l’ortodòxia a la dissolucióAutoría
Fecha de publicación
2023-06-20Editor
Universitat Jaume I amb el suport del Servei de Comunicació i Publicacions. Institut Universitari d’Investigació Feminista i de Gènere Purificación EscribanoISSN
1132-8231; 2340-4795Cita bibliográfica
Nadal, Nil. 2023. «DUES VISIONS FEMINISTES EN EL CINEMA D’AGNÈS VARDA: DE L’ORTODÒXIA A LA DISSOLUCIÓ». Asparkía. Investigació Feminista, n.º 42 (junio), 345-54. https://doi.org/10.6035/asparkia.6405.Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/articleVersión de la editorial
https://www.e-revistes.uji.es/index.php/asparkia/article/view/6405Versión
info:eu-repo/semantics/publishedVersionPalabras clave / Materias
Resumen
En el següent article, s’analitzarà una part de l’obra cinematogràfica de l’Agnès Varda des de la seva faceta feminista. En concret, es posarà l’accent sobre el moviment de la segona onada, emmirallant-lo i contrast ... [+]
En el següent article, s’analitzarà una part de l’obra cinematogràfica de l’Agnès Varda des de la seva faceta feminista. En concret, es posarà l’accent sobre el moviment de la segona onada, emmirallant-lo i contrastant-lo amb els exemples de Réponse de Femmes (1975)i L’une chante, l’autre pas (1976). En segon terme, com a hipòtesi de treball, s’extrapolarà la deriva antimetafísica del postfeminisme i s’aplicarà a l’analisi del documental Les glaneurs et la gla-neuse (2000), on el tema no gira explícitament al voltant de l’univers femení, sinó que es posa l’accent sobre la representació de l’alteritat. [-]
The aim of this article is to analyze some of the most remarkable Agnès Varda’s films from a feminist viewpoint. Firstly, the cine-tract Réponse de Femmes (1975) and the film L’une chante, l’autre pas (1976) will be ... [+]
The aim of this article is to analyze some of the most remarkable Agnès Varda’s films from a feminist viewpoint. Firstly, the cine-tract Réponse de Femmes (1975) and the film L’une chante, l’autre pas (1976) will be compared and analyzed in contrast to second-wave feminist principles. Secondly, starting from the concept of cine-écriture, Varda’s documentary Les glaneurs et la glaneuse (2000) comes forward with an approach which doesn’t revolve around gender, but stems from an openness towards otherness. [-]
Publicado en
AspArkíA, 42; 2023, 345-354Derechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess