Kazakhstan experience in distance learning in higher education in the field of choreography
Ver/ Abrir
Impacto
Scholar |
Otros documentos de la autoría: Bakirova, Samal; Saitova, Gulnara; Kaiyr, Zhanibek; Izim, Toigan; Kenzikeyev, Ruslan
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/10
comunitat-uji-handle2:10234/158177
comunitat-uji-handle3:10234/166533
comunitat-uji-handle4:10234/201068
REVISTESMetadatos
Título
Kazakhstan experience in distance learning in higher education in the field of choreographyFecha de publicación
2022-09-30Editor
Universitat Jaume I amb el suport del Servei de Comunicació i PublicacionsCita bibliográfica
Bakirova, S., Kair, Z., Saitova, G., Izim, T., & Kenzikeye , R. (2022). Kazakhstan experience in distance learning in higher education in the field of choreography. ARTSEDUCA, (33), 97-108. https://doi.org/10.6035/artseduca.6891Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/articleVersión
info:eu-repo/semantics/publishedVersionPalabras clave / Materias
Resumen
The study examines the features of the distance learning system of the university in the field of choreog-raphy training. The purpose of the study is to analyze the Kazakhstan experience of organizing distance learning ... [+]
The study examines the features of the distance learning system of the university in the field of choreog-raphy training. The purpose of the study is to analyze the Kazakhstan experience of organizing distance learning in higher education in the field of choreography training. As an example, the experience of the [BLINDED] in the distance learning process has been analyzed and practical recommendations on teaching professional disciplines in this field of training have been given. To analyze distance learn-ing, surveys among teachers and students have been conducted. In addition, based on international scientific literature, dance lessons have been analyzed in accordance with COVID-19 restrictions. The disadvantages and advantages of the online learning system for students have been identified based on a questionnaire. The survey involved teachers and students of ballet pedagogy, choreography ped-agogy, choreography directing, ballroom dance pedagogy, as well as undergraduate, graduate, and doctoral students. A total of 20 teachers and 75 students have been interviewed, and the effectiveness of the platforms used in distance learning has been determined. On the basis of available research, the opinion that in the field of choreography pedagogical skills of rising professionals and performers cannot be formed exclusively through distance learning has been substantiated [-]
El estudio examina las características del sistema de educación a distancia de la universidad en el cam-po de la formación coreográfica. El propósito del estudio es analizar la experiencia de Kazajstán en la organización ... [+]
El estudio examina las características del sistema de educación a distancia de la universidad en el cam-po de la formación coreográfica. El propósito del estudio es analizar la experiencia de Kazajstán en la organización de la educación a distancia en la educación superior en el campo de la formación en coreografía. Como ejemplo, se ha analizado la experiencia de la [BLINDED] en el proceso de aprendi-zaje a distancia y se han dado recomendaciones prácticas sobre la enseñanza de disciplinas profesio-nales en este campo de formación. Para analizar la educación a distancia se han realizado encuestas entre profesores y alumnos. Además, con base en la literatura científica internacional, las lecciones de baile se han analizado de acuerdo con las restricciones de COVID-19. Las desventajas y ventajas del sistema de aprendizaje en línea para los estudiantes se han identificado a partir de un cuestionario. La encuesta involucró a profesores y estudiantes de pedagogía de ballet, pedagogía de coreografía, dirección de coreografía, pedagogía de baile de salón, así como estudiantes de pregrado, posgrado y doctorado. Se ha entrevistado a un total de 20 profesores y 75 alumnos, y se ha determinado la efectividad de las plataformas utilizadas en la educación a distancia. Sobre la base de la investigación disponible, se ha corroborado la opinión de que en el campo de la coreografía, las habilidades pe-dagógicas de los profesionales e intérpretes en ascenso no pueden formarse exclusivamente a través de la educación a distancia. [-]
Publicado en
ArtsEduca 33Derechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones
- Artseduca_2022_no.33 [14]