El desenvolupament personal i sentit vital dins del acompanyament psicològic als centres d'atenció a la dona víctima de violència masclista
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/88629
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
El desenvolupament personal i sentit vital dins del acompanyament psicològic als centres d'atenció a la dona víctima de violència masclistaAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Carrero Planes, Virginia Elena; Universitat Jaume I. Departament de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i MetodologiaFecha de publicación
2022-06-27Editor
Universitat Jaume IResumen
Aquest treball naix de la necessitat d’identificar la rellevància del desenvolupament personal i sentit
vital dins del acompanyament als centres d’atenció a la dona víctima de violència masclista. Els
objectius doncs ... [+]
Aquest treball naix de la necessitat d’identificar la rellevància del desenvolupament personal i sentit
vital dins del acompanyament als centres d’atenció a la dona víctima de violència masclista. Els
objectius doncs en aquesta investigació són: comparar estudis relacionats amb la temàtica, conèixer
el rol de la professional que intervé en aquests casos i descobrir les claus del procés
d’acompanyament des del paper del desenvolupament personal i sentit vital al context mencionat.
Per a això, s’entrevisten a cinc psicòlogues que treballen en centres especialitzats al context. A
partir d’aquesta informació es fa una codificació oberta per agrupar en categories, un establiment de
relacions en el que es vinculen les categories i una revisió de les relacions generades. Els resultats
mostren que les categories emergents o claus al acompanyament són: les emocions, el centrament
del jo, la autoactualització, el empoderament, el sentit vital i les creences i idees. Aquestes dades
concorden amb la poca literatura de psicologia humanista existent. No obstant, conceptes com la
exercitació de les condicions del ser no s’han mostrat a les entrevistes. La qual cosa indica que les
psicòlogues treballen aquests elements sense conciència. En canvi, a la literatura i a les entrevistes
concorda el rol de la psicòloga: s’han de donar les condicions d’empatia, acceptació incondicional i
autenticitat a partir d’una escolta activa i validació d’emocions. [-]
This work arises from the need to identify the relevance of personal development and vitality in the
support of women victims of gender-based violence in care centers. The objectives of this research
are: to compare ... [+]
This work arises from the need to identify the relevance of personal development and vitality in the
support of women victims of gender-based violence in care centers. The objectives of this research
are: to compare studies related to the subject, to know the role of the professional involved in these
cases and to discover the keys to the process of accompaniment from the role of personal
development and vital meaning to the context mentioned. To do this, we interview five
psychologists who work in specialized centers in the context. From this information an open coding
is done to group the categories, an establishment of relations in which the categories are linked and
a revision of the generated relations. The results show that the emerging categories in
accompaniment are: emotions, self-centering, self-actualization, empowerment, vital meaning, and
beliefs and ideas. These data agree with the little existing literature on humanistic psychology.
However, concepts such as the exercise of the conditions of being have not been shown in the
interviews. Which indicates that psycologists work these elements unconsciously. In contrast,
therole of the psychologist agrees in the literature and in the interviews: the conditions of empathy,
unconditional acceptance and authenticity must be given based on active listening and validation of
emotions. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball final de Màster Universitari en Intervenció i Mediació Familiar (Pla de 2014). Codi: SBD016. Curs acadèmic: 2021/2022
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/masterThesisDerechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess