Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.authorMadrigal Garzón, Laura
dc.contributor.otherOrtells Agramunt, Joaquín
dc.contributor.otherUniversitat Jaume I. Departament d'Educació i Didàctiques Específiques
dc.date.accessioned2022-10-06T12:52:06Z
dc.date.available2022-10-06T12:52:06Z
dc.date.issued2022-06-30
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/200223
dc.descriptionTreball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària (Pla de 2018). Codi: MP1840. Curs acadèmic: 2021/2022ca_CA
dc.description.abstractLa música és un element protagonista i de vital importància al desenvolupament de l’ésser humà. A l’escoltar-la, es produeixen reaccions dins i fora del cos provocant la interacció amb ella. Aquestes interaccions contribueixen al desenvolupament de l’aparell psicomotor dels xiquets/es i, de manera recíproca, es facilita l’aprenentatge de diferents aspectes del llenguatge musical com les qualitats del so. A més, l’aprenentatge vivencial basat en les experiències de l’alumnat aporta significativitat a l’educació, ja que permet que els xiquets/es s’involucren completament en el procés d’ensenyament-aprenentatge. Al present Treball Final de Grau es mostra una intervenció educativa a l’aula de Educació Musical basada en el moviment i l’aprenentatge actiu. Aquesta ha sigut dissenyada en base a l’aplicació de diferents pedagogies actives de teòrics com Jaques-Dalcroze i Willems. Pretén treballar la psicomotricidad i la coordinació a diferents nivells en l’alumnat de tercer curs d’Educació Primària, encaminant les accions educatives a millorar i/o preparar a l’alumnat per a la pràctica instrumental i millorar la sincronia del grup. Per últim, de manera complementaria, es pretén establir una relació entre els jocs i les cançons tradicionals amb l’ús de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació, per tal de fusionar ambdós elements i aconseguir una educació reciclada al s. XXI.ca_CA
dc.description.abstractLa música es un elemento protagonista y de vital importancia en el desarrollo del ser humano. Al escucharla, se producen reacciones dentro de y fuera del cuerpo provocando la interacción con ella. Estas interacciones contribuyen al desarrollo del aparato psicomotor de los niños/se y, de manera recíproca, se facilita el aprendizaje de diferentes aspectos del lenguaje musical como las cualidades del sonido. Además, el aprendizaje vivencial basado en las experiencias del alumnado aporta significatividad a la educación, puesto que permite que los niños/as se involucren completamente en el proceso de enseñanza-aprendizaje. En el presente Trabajo Final de Grado se muestra una intervención educativa en el aula de Educación Musical basada en el movimiento y el aprendizaje activo. Esta ha sido diseñada en base a la aplicación de diferentes pedagogías activas de teóricos como Jaques-Dalcroze y Willems. Pretende trabajar la psicomotricidad y la coordinación en diferentes niveles en el alumnado de tercer curso de Educación Primaria, encaminando las acciones educativas a mejorar y/o preparar al alumnado para la práctica instrumental y mejorar la sincronía del grupo. Por último, de manera complementaría, se pretende establecer una relación entre los juegos y las canciones tradicionales con el uso de las Tecnologías de la Información y la Comunicación, para fusionar ambos elementos y conseguir una educación reciclada al s. XXI.ca_CA
dc.format.extent39 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume Ica_CA
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ca_CA
dc.subjectGrau en Mestre o Mestra d' Educació Primàriaca_CA
dc.subjectGrado en Maestro o Maestra de Educación Primariaca_CA
dc.subjectBachelor's Degree in Primary Educationca_CA
dc.subjectmúsicaca_CA
dc.subjectpsicomotricitatca_CA
dc.subjectcoordinacióca_CA
dc.subjectmovimentca_CA
dc.subjecteducació activaca_CA
dc.subjectpsicomotricidadca_CA
dc.subjectcoordinaciónca_CA
dc.subjectmovimientoca_CA
dc.subjecteducación activaca_CA
dc.titleJocs i TICs com eines per millorar la psicomotricitat i la coordinació a l’aula de músicaca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisca_CA
dc.educationLevelEstudios de Gradoca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA


Fitxers en aquest element

Thumbnail

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/