Mostra el registre parcial de l'element
Jocs i TICs com eines per millorar la psicomotricitat i la coordinació a l’aula de música
dc.contributor.author | Madrigal Garzón, Laura | |
dc.contributor.other | Ortells Agramunt, Joaquín | |
dc.contributor.other | Universitat Jaume I. Departament d'Educació i Didàctiques Específiques | |
dc.date.accessioned | 2022-10-06T12:52:06Z | |
dc.date.available | 2022-10-06T12:52:06Z | |
dc.date.issued | 2022-06-30 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/200223 | |
dc.description | Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària (Pla de 2018). Codi: MP1840. Curs acadèmic: 2021/2022 | ca_CA |
dc.description.abstract | La música és un element protagonista i de vital importància al desenvolupament de l’ésser humà. A l’escoltar-la, es produeixen reaccions dins i fora del cos provocant la interacció amb ella. Aquestes interaccions contribueixen al desenvolupament de l’aparell psicomotor dels xiquets/es i, de manera recíproca, es facilita l’aprenentatge de diferents aspectes del llenguatge musical com les qualitats del so. A més, l’aprenentatge vivencial basat en les experiències de l’alumnat aporta significativitat a l’educació, ja que permet que els xiquets/es s’involucren completament en el procés d’ensenyament-aprenentatge. Al present Treball Final de Grau es mostra una intervenció educativa a l’aula de Educació Musical basada en el moviment i l’aprenentatge actiu. Aquesta ha sigut dissenyada en base a l’aplicació de diferents pedagogies actives de teòrics com Jaques-Dalcroze i Willems. Pretén treballar la psicomotricidad i la coordinació a diferents nivells en l’alumnat de tercer curs d’Educació Primària, encaminant les accions educatives a millorar i/o preparar a l’alumnat per a la pràctica instrumental i millorar la sincronia del grup. Per últim, de manera complementaria, es pretén establir una relació entre els jocs i les cançons tradicionals amb l’ús de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació, per tal de fusionar ambdós elements i aconseguir una educació reciclada al s. XXI. | ca_CA |
dc.description.abstract | La música es un elemento protagonista y de vital importancia en el desarrollo del ser humano. Al escucharla, se producen reacciones dentro de y fuera del cuerpo provocando la interacción con ella. Estas interacciones contribuyen al desarrollo del aparato psicomotor de los niños/se y, de manera recíproca, se facilita el aprendizaje de diferentes aspectos del lenguaje musical como las cualidades del sonido. Además, el aprendizaje vivencial basado en las experiencias del alumnado aporta significatividad a la educación, puesto que permite que los niños/as se involucren completamente en el proceso de enseñanza-aprendizaje. En el presente Trabajo Final de Grado se muestra una intervención educativa en el aula de Educación Musical basada en el movimiento y el aprendizaje activo. Esta ha sido diseñada en base a la aplicación de diferentes pedagogías activas de teóricos como Jaques-Dalcroze y Willems. Pretende trabajar la psicomotricidad y la coordinación en diferentes niveles en el alumnado de tercer curso de Educación Primaria, encaminando las acciones educativas a mejorar y/o preparar al alumnado para la práctica instrumental y mejorar la sincronía del grupo. Por último, de manera complementaría, se pretende establecer una relación entre los juegos y las canciones tradicionales con el uso de las Tecnologías de la Información y la Comunicación, para fusionar ambos elementos y conseguir una educación reciclada al s. XXI. | ca_CA |
dc.format.extent | 39 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | ca_CA |
dc.subject | Grau en Mestre o Mestra d' Educació Primària | ca_CA |
dc.subject | Grado en Maestro o Maestra de Educación Primaria | ca_CA |
dc.subject | Bachelor's Degree in Primary Education | ca_CA |
dc.subject | música | ca_CA |
dc.subject | psicomotricitat | ca_CA |
dc.subject | coordinació | ca_CA |
dc.subject | moviment | ca_CA |
dc.subject | educació activa | ca_CA |
dc.subject | psicomotricidad | ca_CA |
dc.subject | coordinación | ca_CA |
dc.subject | movimiento | ca_CA |
dc.subject | educación activa | ca_CA |
dc.title | Jocs i TICs com eines per millorar la psicomotricitat i la coordinació a l’aula de música | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca_CA |
dc.educationLevel | Estudios de Grado | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | ca_CA |
Fitxers en aquest element
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
-
Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primaria [1453]
MP1040; MP1840