Una educació estereotipada: trencant barreres amb la diversitat familiar
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
Una educació estereotipada: trencant barreres amb la diversitat familiarAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
García Baldán, María Luisa; Universitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la LiteraturaFecha de publicación
2022-06-09Editor
Universitat Jaume IResumen
El present treball mostra des d’una perspectiva inclusiva la diversitat respecte al que
es coneix com a primer àmbit educatiu del xiquet o xiqueta, la família. El treball inclou
aspectes com l’evolució del concepte ... [+]
El present treball mostra des d’una perspectiva inclusiva la diversitat respecte al que
es coneix com a primer àmbit educatiu del xiquet o xiqueta, la família. El treball inclou
aspectes com l’evolució del concepte de família des de les diferents perspectives: biològica,
psicològica, sociològica, econòmica i jurídica així com les característiques i diferències que
s’estableixen entre els set models familiars. Tanmateix, aquest treball de fi de grau es centra
en proporcionar informació i recursos a docents i futurs i futures docents mitjançant
metodologies innovadores com ara el puzzle de Aronson per tal que puguen informar i
formar al seu alumnat en aquest àmbit de manera transversal explorant així, les
conseqüències que té treballar la diversitat familiar durant tota l’etapa d’educació primària i
quins son els diversos aprenentatges que obtenen els xiquets i xiquetes apreciant la seua
eficiencia i per tant, importància en l’etapa educativa. [-]
This work shows, from an inclusive perspective, the diversity with respect to what is
known as the child's first educational environment, the family. The work includes aspects
such as the evolution of the concept ... [+]
This work shows, from an inclusive perspective, the diversity with respect to what is
known as the child's first educational environment, the family. The work includes aspects
such as the evolution of the concept of family from different perspectives: biological,
psychological, sociological, economic and legal, as well as the characteristics and
differences established between the seven family models. Even so, this final degree project
focuses on providing information and resources to teachers and future teachers through
innovative methodologies such as the Aronson puzzle so that they can inform and train their
pupils in this area in a transversal way, thus exploring the consequences of working on
family diversity throughout the primary education stage and the different learning that
children obtain, appreciating its efficiency and, therefore, its importance in the educational
stage. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària (Pla de 2018). Codi: MP1840. Curs acadèmic: 2021/2022
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess