Enhancing medical translation skills through a gamified experience. Failure or success?
Impact
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/12
comunitat-uji-handle2:10234/182887
comunitat-uji-handle3:
comunitat-uji-handle4:
BIBLIOMetadata
Title
Enhancing medical translation skills through a gamified experience. Failure or success?Date
2020Abstract
In this paper, a gamification experience applied to a medical translation class will be presented in
order to verify whether it is a success or failure as a way
to improve students’ skills for the translation of ... [+]
In this paper, a gamification experience applied to a medical translation class will be presented in
order to verify whether it is a success or failure as a way
to improve students’ skills for the translation of texts
of this area of specialization. First of all, the theoretical framework and the gamified activities that were
developed will be presented. Then, the four research
questions will be answered based on the information
obtained from the participants’ perception of the experience, and we will reflect on the adequacy of this type
of methodology for the didactics of medical translation. [-]
En este artículo se expondrá una experiencia
de gamificación aplicada a la traducción médica con el
objetivo de comprobar si esta supone un éxito o un fracaso para la mejora de competencias en la clase de traducción ... [+]
En este artículo se expondrá una experiencia
de gamificación aplicada a la traducción médica con el
objetivo de comprobar si esta supone un éxito o un fracaso para la mejora de competencias en la clase de traducción de textos de esta especialidad. Para ello, una vez
expuesto el marco teórico y las actividades desarrolladas, se dará respuesta a las cuatro preguntas de investigación planteadas en base a la información obtenida de
la percepción de la experiencia por parte de los participantes, y se reflexionará acerca de la adecuación de este
tipo de metodologías para la didáctica de la traducción
médica. [-]
Subject
Bibliographic citation
ALCALDE PEÑALVER, Elena; SANTAMARIA URBIETA, Alexandra. Enhancing medical translation skills through a gamified experience. Failure or success?. Panace@, 2020, 21.51: 4-12.Is part of
Panace@. Revista de Medicina, Lenguaje y Traducción. Vol. XXI, N.º 51 (Primer semestre de 2020)Type
info:eu-repo/semantics/articlePublisher version
https://www.tremedica.org/panacea/revista-panace-vol-xxi-n-o-51-primer-semestre- ...Publisher
Tremédica. Asociación Internacional de Traductores y Redactores de Medicina y Ciencias AfinesRights
http://rightsstatements.org/vocab/InC-EDU/1.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess