ListarArtseduca_2022_no.31 por tema "music education"
Mostrando ítems 1-4 de 4
-
La creatividad en el proceso formativo del profesorado. Acercamiento a las experiencias creadoras en el profesorado novel de música
Universitat Jaume I amb el suport del Servei de Comunicació i Publicacions (2021)The development of creativity is one of the main premises of music education. However, music teachers, often trained within a traditional education, find it difficult to carry out creative proposals in the music classroom. ... -
Inclusión del alumnado con discapacidad visual. ¿Cuáles son las necesidades de formación del profesorado de música?
Universitat Jaume I amb el suport del Servei de Comunicació i Publicacions (2021)Music education for visually impaired pupils currently raises countless challenges concerning inclusion. This paper aims to know in-depth what already exists about teacher training in this specific area and to identify the ... -
Ser músicos en tiempos de pandemia: del colectivo eusocial al eremoceno de las mascarillas
Universitat Jaume I amb el suport del Servei de Comunicació i Publicacions (2021)This article proposes a look at the current situation of musicians and music education within the context of the COVID-19 pandemic, dwelling on the social changes that are taking place in the way of understanding the ... -
VI Seminario de Poéticas Contemporáneas: luz, arte y acción. Conversaciones con Jaar. Universidad de Los Lagos, diciembre 2020, Puerto Montt, Chile
Universitat Jaume I amb el suport del Servei de Comunicació i Publicacions (2021)Organizado por la Universidad de Los Lagos y la Corporación Cultural de Puerto Montt, se llevó a cabo el pasado 3 de diciembre el VI Seminario de Poéticas “Luz, Arte y Acción. Conversaciones con Jaar”. En versión digital ...