Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorGuzmán Alcón, Irene
dc.contributor.authorPortolés Falomir, Laura
dc.date.accessioned2022-01-10T13:18:55Z
dc.date.available2022-01-10T13:18:55Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationGuzmán-Alcón, Irene; Portolés, Laura. «In-service teachers’ language attitudes in the Valencian educational system: the effect of the school language programme and the L1». Caplletra. Revista Internacional de Filologia, [en línia], 2021, Núm. 71, p. 121-46, https://raco.cat/index.php/Caplletra/article/view/392069 [Consulta: 10-01-2022].ca_CA
dc.identifier.issn0214-8188
dc.identifier.issn2386-7159
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/196406
dc.description.abstractThe study of teachers’ attitudes towards languages has received some attention, as multilingualism has become one of the main educational targets for European school systems (Cenoz 2019; Liyanage & Tao 2020). Several authors (Lasagabaster 2017; Safont 2007) have claimed that language attitudes may play a crucial role in multilingual education. In the Valencian educational system, existing research has examined both students’ language attitudes (Nightingale 2012, 2016; Portolés 2015) and pre-service teachers’ language attitudes (Lasagabaster & Safont 2008; Portolés 2014; Safont 2007) towards the three teaching languages (i.e., Catalan, Spanish and English). Yet, as far as we know, experienced teachers’ attitudes have not been investigated. Thus, the present preliminary study explores 21 in-service teachers’ language attitudes by means of a written questionnaire and a semi-structured interview. In so doing, data were collected in multilingual schools adopting three different school language programmes, namely those of a Catalan-based, a Spanish-based and an English-based language programme. The latter has been a context that has been omitted in previous research. The findings have confirmed the influence of the language programme on in-service teachers’ language attitudes as well as the paramount role of the L1 in the formation of language attitudes. Finally, our findings have pointed out that language attitudes and teaching practices do not always match since some monolingual views are found inside the classroom. Our study concludes that more teacher training is needed on the «Focus on Multilingualism» approach proposed by Cenoz and Gorter (2013).ca_CA
dc.description.abstractLa investigació sobre les actituds dels professors cap a les llengües ha rebut una certa atenció, en la mesura que el multilingüisme s’ha convertit en un dels principals objectius educatius dels sistemes escolars europeus (Cenoz 2019; Liyanage & Tao 2020). Diversos autors (Lasagabaster 2017; Safont 2007) han afirmat que les actituds cap a les llengües poden resultar un factor crucial en l’educació multilingüe. En el sistema educatiu valencià, els estudis existents han investigat tant les actituds lingüístiques dels estudiants (Nightingale 2012, 2016; Portolés 2015) com les actituds lingüístiques del futur professorat (Lasagabaster & Safont 2008; Portolés 2014; Safont 2007) respecte als tres idiomes d’ensenyament (és a dir, el català, el castellà i l’anglès). No obstant això, les actituds del professorat en actiu no han estat investigades. Per tant, el present estudi preliminar explora les actituds lingüístiques de 21 professores i professors mitjançant un qüestionari escrit i una entrevista semiestructurada. Així doncs, es van recollir dades en tres escoles multilingües on cadascuna implementa un programa lingüístic diferent segons la llengua vehicular predominant: català, castellà o anglès. Aquest darrer no havia estat investigat en recerques anteriors. Els resultats han confirmat la influència del programa lingüístic en les actituds lingüístiques del professorat, com també la funció primordial de la L1 en la formació d’actituds lingüístiques. Finalment, els nostres resultats han assenyalat que les actituds i les pràctiques lingüístiques dins de l’aula no sempre coincideixen, ja que trobem actituds clarament monolingües dins de l’aula. Finalment, el nostre estudi arriba a la conclusió que el professorat necessita una major formació en l’enfocament Focus on Multilingualism proposat per Cenoz & Gorter (2013).ca_CA
dc.format.extent26 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isoengca_CA
dc.publisherInstitut Interuniversitari de Filologia Valenciana (IIFV)ca_CA
dc.publisherPublicacions de l’Abadia de Montserrat (PAM)ca_CA
dc.relation.isPartOfCaplletra. Revista Internacional de Filologia, 2021, Núm. 71ca_CA
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ca_CA
dc.subjectmultilingual educationca_CA
dc.subjectlanguage attitudesca_CA
dc.subjectschool language programmeca_CA
dc.subjectL1ca_CA
dc.subjectin-service teachersca_CA
dc.subjecteducació multilingüeca_CA
dc.subjectactituds lingüístiquesca_CA
dc.subjectprograma lingüísticca_CA
dc.subjectprofessors en actiuca_CA
dc.titleIn-service teachers' language attitudes in the Valencian educational system: the effect of the school language programme and the L1ca_CA
dc.title.alternativeLes actituds lingüístiques del professorat en actiu Del sistema educatiu valencià: L’efecte del model lingüístic i de la l1ca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA
dc.relation.publisherVersionhttps://raco.cat/index.php/Caplletra/article/view/392069ca_CA
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionca_CA
project.funder.nameMinisterio de Ciencia, Innovación y Universidadesca_CA
project.funder.nameUniversitat Jaume Ica_CA
project.funder.nameUniversitat Jaume I, Projectes d’Innovació Educativa de la Unitat de Suport Educatiuca_CA
oaire.awardNumberPID2020-117959GB-I00ca_CA
oaire.awardNumberUJI-B2019-23ca_CA
oaire.awardNumber3976/21ca_CA


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/