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dc.contributor.authorAlonso, Marcos
dc.contributor.authorde la Cruz, Elizabeth
dc.date.accessioned2020-10-22
dc.date.accessioned2021-12-02T08:14:21Z
dc.date.available2021-12-02T08:14:21Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn1130-6149
dc.identifier.issn2254-4135
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/195766
dc.description.abstractThe objective of this research is to analyse the ethical problems of Community-Based Tourism (cbt). CBT is a novel form of tourism that has appeared in recent decades in different parts of the world, especially in areas with large indigenous populations. The investigations until now have primarily highlighted the virtues of this type of tourism, and the few criticisms that have appeared against cbt were related to its functional shortcomings and the benefits that sometimes do not reach the communities. While the ethical complications associated with the cbt have not gone unnoticed, in this article we address some ethical problems of the cbt that have not received as much attention so far —such as those related to the field of <em>indigenous ethics</em>—, that demand a deep reflection on the commercial use of communities.en_US
dc.description.abstractEl objetivo de la presente investigación es analizar algunos problemas éticos del turismo comunitario (tc). El tc es una forma novedosa de turismo que ha aparecido en las últimas décadas en diferentes lugares del mundo, especialmente en aquellas zonas de importante población indígena. Las investigaciones hasta ahora han destacado mayoritariamente las virtudes de este tipo de turismo, y las pocas críticas que han aparecido contra el tc han tenido que ver con fallas en su funcionamiento o en el beneficio que en ocasiones no llegaba para las comunidades. Si bien las complicaciones éticas asociadas al tc no han pasado desapercibidas, en este artículo abordaremos algunos problemas éticos del tc a los que no se ha prestado tanta atención hasta el momento —como aquellos relacionados con el campo de las <em>indigenous ethics</em>—, que demandan una profunda reflexión sobre la utilización comercial de las comunidades.es_ES
dc.format.extent93-110
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherUniversitat Jaume I amb el suport del Servei de Comunicació i Publicacions
dc.relation.isPartOfRECERCA. Revista de Pensament i Anàlisi 26 1
dc.rightsAttribution-ShareAlike 4.0 International
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.subjectTurismo comunitario
dc.subjectética
dc.subjectéticas indígenas
dc.subjectmercantilización
dc.subjectCommunity-Based Tourism
dc.subjectethics
dc.subjectindigenous ethics
dc.subjectcommodification
dc.titleLa mercantilización de la comunidad. Problemas éticos del turismo comunitarioes_ES
dc.title.alternativeThe Commodification of the Community. Ethical Problems of Community-Based Tourismen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.identifier.doi10.6035/Recerca.2021.26.1.5
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.relation.ispartofRECERCA. Revista de Pensament i Anàlisi 26 1
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


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